به گزارش ایمنا، علی قاسمزاده در حاشیه این بازدید با بیان اینکه به ایستگاههای در حال ساخت خط دو مترو آمدیم تا از نزدیک شاهد زحمت عزیزانی باشیم که به سختی مشغول کار هستند، اما تلاش آنها دیده نمیشود، اظهار کرد: عملیات احداث خط دو مترو پیشرفت خوبی داشته به طوری که امیدواریم طی این دوره چهار ساله شاهد پیشرفت نهایی کار و بهرهبرداری از این خط مترو باشیم.
وی تصریح کرد: بیشتر ایستگاههای خط دو تا ۸۰ یا ۹۰ درصد پیشرفت داشته و قرار بر این است تا ایستگاهها قبل از رسیدن تونلها آماده شود، این تدبیر بسیار خوبی بوده که در ساخت خط دو مترو لحاظ شده و باعث میشود مشکلات بعدی پیش نیاید.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در ساخت خط دو مترو شیوههای جدیدی به کار گرفته شده تا خیابانهای سطح شهر دچار ترافیک و یا مشکلی دیگری نشود، افزود: اولویت ما در پروژههای عمرانی شهر ابتدا مترو و سپس رینگ چهارم و حلقه حفاظتی شهر اصفهان است؛ هر دو این موارد به تسهیل رفت و آمد کمک کرده، باعث کاهش آلودگی هوای شهر شده و در نهایت به آرامش شهروندان منجر میشود.
عملیات اجرایی همزمان ۱۶ ایستگاه خط دو رکوردی مختص به اصفهان است
محمدرضا بنکدار هاشمی مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: از مجموع ۱۶ ایستگاه اولویت نخست خط دو قطار شهری، در حال حاضر ۱۳ ایستگاه در حال احداث است که امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده با حمایتی که از سوی شهرداری اصفهان انجام میشود کلنگ سه ایستگاه بعدی را نیز به زمین بزنیم.
وی تصریح کرد: در هیچ زمانی و در هیچیک از شهرهای ایران به طور همزمان عملیات اجرایی ۱۶ ایستگاه انجام نشده که این موضوع رکوردی برای شهر اصفهان است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه طی دو سال گذشته هشت و نیم کیلومتر حفاری مکانیزه با دستگاههای تی بی ام داشتهایم که این موضوع نیز رکورد جدیدی برای شهر اصفهان محسوب میشود، گفت: با حمایتهای شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان بسیار امیدواریم در این دوره مدیریت شهری کل خط دو مترو را به جمعبندی و بهره برداری برسانیم.
وی از پیشرفت ۳۰ درصدی خط دو مترو خبرداد و اظهار امیدواری کرد: در این دوره چهار ساله مدیریت شهری و با حمایتهای لازم ۷۰ درصد مابقی را به سرانجام برسانیم.
نظر شما