آقای کونته بیخیال حاشیه و درگیری شو!

آنتونیو کونته ایتالیایی که سابقه مربیگری در لیگ برتر انگلیس را در کارنامه داشت؛ لحظاتی پیش هدایت تاتنهام را برعهده گرفت تا بتواند جاه طلبی هایش را با لندنی ها ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حتماً خبر دارید که دنیل لوی رئیس باشگاه تاتنهام بعد از کسب نتایج فاجعه بار بالاخره با نونو اسپریتوی پرتغالی قطع همکاری کرده است. و حالا گزینه جانشینی کسی نیست جز آنتونیو کونته؛ که چند ساعت پیش قراردادش را هم امضا کرد.

اگر نگوییم بهترین لیگ جهان، اما جای خالی مرد چشم آبی و پر شور ایتالیایی در یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتبال جهان، خالی است. حالا قرار است به لطف اخراج نونو، کونته نه این بار به عنوان سرمربی چلسی، بلکه به عنوان هدایت کننده‌ی دیگر تیم لندنی یعنی تاتنهام، پا به پرمرلیگ بگذارد. او در میان اکثر مربیان بزرگ که تیم‌های روی فرم و بزرگ در اختیار دارند؛ باید با تاتنهام رو در روی رقبا قرار بگیرد.

هر وقت اسم آنتونیو کونته به میان می‌آید و او به تیمی لینک می‌شود، همه به موفقیت او در همان تیم فکر می‌کنند.
مرد ایتالیایی جدا از تمام افتخارات و کیفیت فنی بالایش، شاید برای خیلی‌ها بخشی از تصمیمات مهمش قابل درک نیست. البته گرفتن همین تصمیم‌های مهم و حیاتی بوده که شرایط حساس و مهمی در مقاطع مختلف باعث شکست او شده است.

برای مثال اگر رقابت‌های یورو ۲٠۱۶ را به خاطر بیاورید آنتونیو سرمربی تیم ملی ایتالیا بود. این موضوع هم دیگر برای همه‌ی فوتبالی‌ها روشن است که او مربی، عاشق استفاده از چینش ۳-۵-۲ است. در یوروی آن سال لاجوردی‌ها با همین ترکیب به میدان رفتند؛ اما نکته‌ای که عجیب بود، لیست کونته بود.

بدون شک هر مربی‌ای می‌داند که وقتی تیمش می‌خواهد در یک تورنمنت شرکت کند، باید بازیکنان با کیفیت و لازم را در لیست خود قرار دهد. ایتالیا در یورو برای ۲۰۱۶ برای پست هافبک درحالی‌که باید ۳ بازیکن فیکس می‌داشت و حداقل ۳ بازیکن جانشین هم روی نیمکت قرار می‌داد، آقای سرمربی اما فقط دو بازیکن پا به سن گذاشته مثل دروسی و تیاگو موتا و همچنین استورارو، جاکرینی که بازیکن معمولی بودند را به اردو فرا خواند. جالب اینجا بود که در پست مهاجم که باید نفرات کمتری حضور داشته باشند شش بازیکن در لیست تیم ملی جا داد.

البته نباید از این موضوع غافل شد که مصدومیت بازیکنانی مثل وراتی، مارکیزیو و مونتولیوو در آن زمان، که جزو ستاره‌های آتزوری بودند، همانند آب سردی بر پیکر کونته و ایتالیا بود و کار را مشکل کرد، جالب است که خود کونته هم مقصر بود. او با دعوت نکردن بوناونتورا و جورجینیو و البته اعتماد نکردن به پیرلو آن هم درست وقتی که یک سال قبلش با یوونتوس تا فینال لیگ قهرمانان هم رفته بود؛ کونته کاری کرد که در جدال حیاتی برابر آلمان و با توجه به مصدومیت دروسی و موتا فقط سه بازیکن در خط میانی در اختیار داشته باشد.

همین رفتارهای دوگانه و عجیب و غریب، آنتونیو کونته را به یکی از غیر پیش بینی ترین مربیان حال و حاضر دنیای فوتبال تبدیل کرده است. او حالا پس از مدتی استراحت از زمانی که ایتنر را قهرمان ایتالیا کرد، مورد توجه چند تیم مطرح قرار گرفت که یکی از آنها تاتنهام انگلیس بود.

تابستان گذشته بود که باشگاه تاتنهام علاقه شدیدی به جذب آنتونیو کونته به عنوان سرمربی داشت. اما دنیل لوی رئیس باشگاه که همه او را فردی مغرور و لجباز می‌دانند؛ سکان هدایت تیمش را به یک از گزینه‌ی معمولی مثل نونو اسپریتو سپرد. اما کسب نتایج ضعیف با مربی سابق وولوز و اخراجش؛ لوی را به فکر فرو برد تا در اسرع وقت اشتباهش را جبران کند و با مرد ایتالیایی قراداد ببندد، که لحظاتی پیش هم این اتفاق رخ داد.

این نکته را باید در نظر داشت که کونته سابقه حضور در چلسی را دارد و او اتفاقاً در اولین فصل حضورش به عنوان سرمربی در پرمرلیگ؛ توانست جام قهرمانی لیگ را فتح کند و برای تیمش به ارمغان بیاورد. مربی ایتالیایی بدش نمی‌آید که این بار با تاتنهام شانس خودش را برای رسیدن به موفقیت امتحان کند. جالب است بدانید آخرین بار سال ۲۰۱۶/۲۰۱۷ بود که کونته با آبی‌های لندنی قهرمان انگلیس شد و از آن زمان تاکنون؛ فقط پپ و کلوپ که در همان سال درخشان کونته جام را دو دستی تقدیم مرد ایتالیایی کردند؛ توانسته‌اند قهرمانی جزیره را تجربه کنند.

روند امضای قراداد با کونته، تحت هدایت لوی، به خوبی پیش رفت، اما این نکته را هم باید در نظر داشت که تجربه‌ی دوم کونته در لیگ برتر به عنوان سرمربی، به مراتب سخت‌تر از هدایت چلسی است. خیلی‌ها منتظر هستند تا ببینند که تاتنهام تحت هدایت مربی ایتالیایی تیمی در حد و اندازه‌های مدعیان قهرمانی خواهد بود یا خیر. نسبت به سال ۲۰۱۷ خیلی چیزها در فوتبال مدرن امروز تغییر کرده و وضعیت تیم‌های دیگر هم به طور کامل متفاوت شده است؛ پس در نتیجه، درخشش در جزیره آن هم بین غول‌هایی مثل لیورپول، چلسی، سیتی و یونایتد کار بسیار سختی خواهد بود. اما تاتنهامی ها می‌توانند از یک نظر به تیمشان امیدوار باشند؛ بازیکنان فعلی تاتنهام پتانسیل درخشش در جزیره را دارند البته که باید این تیم در برخی خطوط تقویت شود و در صورت این اتفاق؛ بعید نیست که آن‌ها حتی در بین چهار تیم برتر لیگ قرار بگیرند و راهی فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا شوند.

تاتنهام بعد از اینکه پوچتینو اخراج شد و بار سفر به پاریس را بست مسیر مشخص و همواری طی نکرده و نداشته. این تیم مدام میان اندیشه‌های ایده‌های مورینیو و نونو دو فرد پرتغالی دست به دست چرخید و درست مثل یک کلاف سردرگم شده است. تیم لندنی برای سر و سامان دادن به اوضاع عجیب و نابسامانش قطعاً به حضور مربی‌ای که هنوز هم در حیطه‌ی کاری اش جزو تاپ‌های دنیا است و از آخرین جامی که گرفته مدت زمان زیادی نمی‌گذرد نیاز داشت.

قطع به یقین می‌توان پیش بینی کرد که کونته با خودش سیستم سه دفاعه محبوب و ایتالیایی اش را به جزیره و تیم جدیدش می‌آورد. البته او کم و بیش به سیستم
۴-۳-۳ هم علاقه خاصی دارد و باید منتظر ماند و دید آیا مثل زمان حضورش در چلسی؛ در تاتنهام هم از این چینش هم بهره می‌برد یا خیر. هرچند که مأموریت اصلی او برگرداندن زوج کین و سون به روزهای اوجشان؛ خواهد بود.

کونته بدون شک مربی صاحب سبک و کاریزماتیکی است؛ اما درگیری‌هایش با مدیریت‌های مختلف باشگاه‌ها؛ و همچنین عملکرد ضعیفی که همواره در لیگ قهرمانان از خودش نشان داده و البته تصمیم‌های عجیبی که برخی مواقع در انتخاب بازیکنان داشته؛ ممکن است که باز هم او را در باشگاه جدیدش هم دچار مشکل کند.

بدون شک کونته می‌تواند وضعیت تاتنهام را سر و سامان دهد البته به این شرط که داستان‌های مشکلاتش با مدیریت باشگاه‌ها؛ در تاتنهام تکرار دیگر هرگز رخ ندهد. موضوعی که با حضور فرد لجباز و مغروری مثل لوی، دور از ذهن به نظر می‌رسد و فقط در صورت دست برداشتن مرد انگلیسی از عادت‌های همیشگی‌اش می‌توان شاهد رخدادهای مثبت بود.

کد خبر 532811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.