۳۳۸ هزار دانش‌آموز متوسطه واکسینه شدند/شروع کلاس‌های حضوری از ۱۵ آبان‌ماه

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تاکنون ۳۳۸ هزار نفر دانش‌آموز دوره متوسطه واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه از شنبه ۱۵ آبان شروع می‌شود.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند واکسیناسیون دانش‌آموزان دوره متوسطه استان اصفهان، اظهار کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم در استان اصفهان تعداد ۳۹۰ هزار دانش‌آموزان مشغول به تحصیل هستند که با انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان روند بازگشایی حضوری مدارس برای دوره متوسطه دوم از ۱۵ آبان ماه تسهیل می‌شود.

حضور دانش‌آموزان متوسطه در مدراس بر مبنای گروه‌بندی‌ها

وی در مورد کلاس‌های حضوری هنرستان‌ها افزود: کلاس‌های عملی و حضوری هنرستان‌ها از مهرماه در کارگاه‌ها با تعداد حداکثر ۱۵ هنرجو با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی شده است و این کارگاه‌های عملی از ابتدای سال تحصیلی جدید مطابق اعلام مصوبات ستاد کرونا فعالیت حضوری را داشتند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس متوسطه بر اساس گروه‌بندی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود و اجباری برای حضور دانش‌آموزان نیست و این روند اختیاری خواهد بود، در صورت حضور نیافتن دانش‌آموزان در مدارس، آن‌ها می‌توانند به صورت آنلاین از برنامه‌های آموزشی استفاده کنند.

امیرپور تصریح کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان از مهرماه امسال شروع شده است و در دو هفته آینده به آمارهای بالاتر واکسینه کردن دانش‌آموزان می‌رسیم، تاکنون ۳۳۸ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. این آمار نسبت خوبی است، کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه از شنبه ۱۵ آبان شروع می‌شود.

لزوم ارائه کارت واکسن کرونا برای حضور در کلاس

وی ادامه داد: مطابق اعلام مصوبات ستاد کرونا بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در این کلاس‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است، باید دانش‌آموزان برای حضور در مدراس کارت واکسن ارائه کنند تا از تزریق واکسن آنها اطمینان پیدا کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر روال واکسیناسیون به خوبی صورت بگیرد کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان دوره متوسطه اول هم از اول آذرماه بازگشایی می‌شود. مدیران مدارس برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها برای واکسینه کردن فرزندان خود، آگاهی‌های لازم را به آنها ارائه می‌دهند.

امیرپور خاطرنشان کرد: اولویت اول آموزش و پرورش سلامت دانش‌آموزان است و فاصله‌گذاری صندلی‌ها در کلاس‌های درس رعایت می‌شود، همچنین خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس باید به فرزندان توصیه کنند حتماً ماسک زدن بر صورت را جدی بگیرند و هنگام تعامل با همکلاسی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

واکسیناسیون ۸۵ درصد از معلمان

وی در مورد آمادگی آموزش و پرورش و مدارس استان برای بازگشایی مدارس گفت: تعداد بیشتری از مدارس دولتی پیش‌بینی‌های لازم را برای بازگشایی مدارس انجام داده‌اند و فضای مساعدی هم فراهم شده است. مدارس با توجه به شیوه‌نامه «۰۶» _صفر شش_ که وزارت بهداشت در تابستان ارائه کرده است آمادگی خود را برای بازگشایی حفظ کرده‌اند و امیدواریم با کمترین مشکل مدارس بازگشایی شوند و شاهد حضور دانش‌آموزان متوسطه در مرحله اول در مدارس باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: واکسیناسیون بیش از ۸۵ فرهنگیان و معلمان استان صورت گرفته است و احتمال دارد درصدی از معلمان به علت وجود بیماری‌های زمینه‌ای و ارائه نامه پزشکی هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده باشند، اما برای مابقی کارمندان دولت قوانین رعایت می‌شود و باید هنگام ورود به به اداره و مدرسه کارت واکسن را ارائه دهند.

کد خبر 532801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.