بورس امروز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

امید است بازار فردا با رشد حداقل چهار هزار واحدی بالاتر از یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد تثبیت شود.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۱۴ هزار و ۶۶۳ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد سه هزار و ۵۲۳ واحدی در سطح ۳۶۶ هزار و ۶۲۷ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۱.۰۸ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۱.۹۷ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۴۱ واحدی به سطح ۱۹ هزار و ۵۴۲ واحد رسید.

بورس امروز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۳ هزار و ۶۶۹ و ۱۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد و ۳۳۳ میلیون و دو میلیارد و ۴۰ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

امیدواریم بازار فردا با یک رشد حداقل چهار هزار واحدی بالاتر از یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد تثبیت شود.

بورس امروز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار بازار

رفع کامل مشکل توزیع سود شرکت‌ها از طریق سجام در آینده نزدیک

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پیگیری جدی به منظور رفع مشکلات توزیع سود نقدی شرکت‌ها از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: پیرو مذاکراتی که در جلسه با رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، توزیع سود نقدی شرکت‌ها از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) با اولویت بالا در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: پیرو همین موضوع در آینده نزدیک مشکلات توزیع سود شرکت‌های بورسی از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به طور کامل مرتفع خواهد شد.

گفتنی است، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در دیدار با حجت الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص موضوعات مختلف از جمله پیگیری مطالبات سهامداران خرد گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: تدبیری شود تا نوسانات بورس باعث نگرانی مردم و سرمایه‌گذاران خرد نشود، سخنگوی اقتصادی دولت درباره نوسانات بازار سرمایه به مردم توضیح دهد.

وی در جلسه بعد از ظهر امروز یکشنبه هیأت دولت بر لزوم رفع نگرانی‌های مردم و سرمایه‌گذران خرد در بورس تاکید کرد.

رئیس جمهور بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به وضع شاخص بازار بورس در روزهای اخیر گفت: ادامه نوسانات بورس در زندگی مردم تأثیر می‌گذارد، لذا باید تدبیری اندیشید تا آرامش بر این بازار حاکم شود و مردم و سرمایه گذاران خُرد دچار نگرانی نشوند.

رئیسی از سخنگوی اقتصادی دولت آقای خاندوزی خواست در این زمینه با مردم و سهامداران سخن بگوید تا منطق بازار بورس و چشم اندازآینده بهتر تببین شود.

تحقیق و تفحص از سازمان بورس کلید خورد

نمایندگان مجلس با گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت کردند. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: شاخص بورس در ماه‌های اخیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

متأسفانه در ماه‌های اخیر ۷۰ میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم از بین رفته است.

درخواست کانون کارگزاران برای برداشتن سقف پرداخت از درگاه‌های بانکی در جهت خرید سهام

بورس امروز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار شرکت‌ها

ورود فولاد مبارکه به حوزه اکتشاف برای رفع چالش‌های زنجیره فولاد

برطرف‌سازی مشکلات حوزه اکتشاف، استخراج، تولید کنسانتره و گندله جز اولویت‌هایی بود که در هشتمین کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس مطرح شد و فولاد مبارکه در این کنفرانس از ورود این شرکت به حوزه اکتشاف خبر داد. رئیس هیات‌عامل ایمیدرو، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیرعامل فولاد مبارکه، مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان، مدیرعامل چادرملو، مدیرعامل ذوب‌آهن، مدیرعامل فولاد خوزستان و رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ازجمله شرکت‌کنندگان اصلی در این کنفرانس بودند.

اخبار بازار جهانی

نفت: تولید نفت اوپک پلاس در نیمه اول ۲۰۲۱ به تدریج افزایش پیدا کرد. در نشست جولای این گروه تصمیم گرفت که تولید را با نرخ ۰.۴ میلیون بشکه در روز از ماه آگوست تا سپتامبر افزایش دهد. علی رغم تصمیم گروه مبنی بر افزایش برنامه‌ریزی شده در تولید، تولید نفت در آگوست و سپتامبر حدود یک میلیون بشکه در روز زیر تولید هدف بوده است. پایین بودن تولید به دلیل توقف‌های برنامه‌ریزی نشده در برخی کشورها با توجه به محدودیت‌های کووید ۱۹ و سرمایه گذاری پایین در برخی کشورها بوده است. در میان تولیدکنندگان غیر اوپک، تولید در ماه آگوست و سپتامبر کاهش پیدا کرده است. بیشترین کاهش تولید در سپتامبر مربوط به کشور آمریکا بوده که تحت تأثیر طوفان آیدا نسبت به جولای حدود چهار درصد کاهش تولید داشته است. اختلال در سمت عرضه، قیمت‌های بالاتر تجهیزات و کمبود نیروی کار عامل افزایش هزینه‌های تولید بوده است. تولید ایران در فصل سوم به ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین سطح از فصل اول ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.

بهبود تقاضا سریع‌تر از افزایش عرضه رخ داده که منجر به افت شدید ذخایر نفت شده است. در واکنش به نگرانی‌ها از افزایش قیمت نفت، چین اعلام کرد که مقداری از ذخایر استراتژیک نفت را به فروش خواهد رساند. تقاضا برای نفت انتظار می‌رود که در ۲۰۲۲ به سطح قبل از کرونا بازگردد. تولید نفت نیز انتظار می‌رود که در ۲۰۲۲، با توجه به اینکه اوپک پلاس تا فصل سوم ۲۰۲۲ احتمالاً به طور کامل محدودیت‌های تولید را بر می‌دارد، افزایش مطلوبی داشته باشد.

یک مسئله اساسی در صنعت نفت، کاهش سرمایه گذاری در این حوزه بوده است. سرمایه گذاری جدید در بخش تولید از ۲۰۱۴، کاهش پیدا کرده و این کاهش در ۲۰۲۰ شدید بوده است. بر اساس پیش بینی بانک جهانی، قیمت نفت انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ۷۰ دلار در هر بشکه و در ۲۰۲۲، به ۷۴ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند.

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 532750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.