روزانه ۷۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از جمع‌آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایمنا، خسرو عیساییان با اشاره به فعال شدن گسترده خدمات شهری طی هفته‌های اخیر، اظهار کرد: پیش از این در مدت سه تا چهار ماهی که شهر فاقد شهردار بود، نمی‌توانستیم قراردادهای لازم در حوزه خدمات شهری ببندیم، اما خوشبختانه با انتخاب سرپرست شهرداری هم اکنون کارها به سرعت روی روال برگشته و خدمات شهری در تمام شهر به خوبی در حال انجام است.

وی از جمع‌آوری روزانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ تن زباله در سطح شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: در حال حاضر جمع‌آوری این حجم زباله در دو تا سه شیفت کاری در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهردار کرمانشاه با تاکید بر لزوم جمع‌آوری زباله از درب منازل، خاطرنشان کرد: اگر این امر محقق شود و مردم رأس یک ساعت مشخص زباله‌ها را خارج از منزل بگذارند، تنها در یک شیفت کاری، کار جمع‌آوری زباله‌های شهر انجام می‌شود.

عیساییان اضافه کرد: همچنین با انجام این کار مخازن جمع‌آوری زباله برچیده شده و دیگر شاهد پدیده "زباله گردها" نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری زباله از درب منازل در دستور کار شهرداری کرمانشاه قرار دارد، تصریح کرد: مطالعات این طرح انجام شده و قرار است در هر منطقه این طرح در دو تا سه بلوک اجرایی شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه ادامه داد: به نظر می‌رسد که اجرای پایلوت طرح تا پایان سال کلید بخورد، البته در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی هستیم که مردم زباله‌های خود را رأس ساعت مشخص درب منازل بگذارند.

عیساییان گفت: در حال حاضر حدود سه هزار و ۴۰۰ مخزن در سطح شهر کرمانشاه مستقر هستند که بسیاری از آنها به مرور دچار آسیب و فرسودگی شده‌اند و هزینه‌های جایگزینی آنها بالاست.

وی افزود: از طرفی تمیز کردن مداوم این مخزن‌ها مشکلات خاص خود را دارد و در بسیاری مناطق زباله گردها، زباله‌های آنها را بیرون می‌ریزند که منظره ناخوشایندی ایجاد می‌کند و نیاز است هرچه سریع‌تر این مخازن جمع‌آوری شده و زباله‌ها از درب منازل جمع‌آوری شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه همچنین با اشاره به فعالیت ۴۲ دستگاه خودروی جمع‌آوری زباله در سطح شهر کرمانشاه، تاکید کرد: این خودروها بیش از ۲۰ سال عمر دارد و فرسوده شده است؛ بنابراین در حال حاضر کار نوسازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 532639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.