رشد بورس در روز گذشته هیجانی بود

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد مثبت شدن بازار سرمایه در روز گذشته فقط یک واکنش هیجانی بوده و امروز حجم خرید و فروش در تابلو بورس افزایش یابد،روز گذشته فقط با خرید حقیقی‌ها بازار مثبت شده و از سمت حقوقی‌ها حمایتی انجام نشد.

مهدی ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با رشد بازار سرمایه در روز گذشته اظهار کرد: بازار سرمایه از دو مؤلفه نقدینگی و اعتماد برای ایجاد روند استفاده می‌کند. با توجه به روند منفی که روز یکشنبه بازار تجربه کرد و همچنین حواشی پس از آن از جمله صحبت‌های آقای رئیس جمهور، جلسه رئیس سازمان بورس با حقوقی‌ها، جلسه‌ی وزیر اقتصاد روز با هلدینگ‌های سرمایه‌گذار و همچنین گفت‌وگوی رئیس سازمان بورس در تلویزیون، ذهنیتی برای فعالان بازار سرمایه ایجاد شد که قرار است حمایت‌هایی از بازار شود.

روز گذشته حقیقی‌ها با خرید خود بازار را صعودی کردند

وی افزود: در تابلو معاملات روز گذشته، با توجه به هیجان و انتظاری که از جلسه وزیر اقتصاد به حقیقی‌ها القا شده بود، بخش خرید پررنگ‌تر شد و شاهد آن بودیم که در بیشتر نمادها خریدار بودند. در نیمه دوم بازار نیز مجدداً شاهد افزایش فشار فروش از سمت حقوقی‌ها در برخی از نمادها بودیم که مغایرت صحبت‌های رئیس سازمان بورس با وعده‌های وزیر اقتصاد در آن بی تأثیر نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: به نظر می‌رسد مثبت شدن بازار سرمایه در روز گذشته فقط یک واکنش هیجانی بوده و امروز حجم خرید و فروش در تابلو بورس افزایش یابد. اگر اتفاقی مبنی بر حمایت وزیر اقتصاد و حقوقی‌ها و هلدینگ‌ها انجام شود، امروز شاهد آن خواهیم بود، زیرا روز گذشته فقط با خرید حقیقی‌ها بازار مثبت شد و از سمت حقوقی‌ها حمایتی انجام نشد.

بورس در ماه‌های گذشته تعمدا افول کرد

ساسانی اضافه کرد: در یکی دو ماه گذشته عوامل مختلف دست به دست هم داده بودند تا بازار سرمایه روند افول به خود گرفته و در توجه نبوده و افت قیمتی تجربه کند، انتظار می‌رود اگر قرار است حمایتی از بازار سرمایه انجام شود باید به صورت واقعی بوده و در تابلوی معاملات مشاهده شود، اینکه صرفاً جلساتی برگزار شده و صحبت‌هایی انجام شود دردی از بورس دوا نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اگر شاخص کل بتواند محدوده یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد که حمایت قبلی شاخص بود را پس بگیرد می‌توان امیدوار بود که روند متعادل رو به بالا را در ادامه خواهد داشت اما اگر پیش از رسیدن به این محدوده مجدداً بازار منفی شود روزهای منفی ادامه دار خواهد بود.

کد خبر 532615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.