نیازمند توجه به پدافند غیرعامل در پروژه‌های شهرداری‌ها هستیم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: نیازمند توجه مضاعف به پدافند غیر عامل به عنوان یک موضوع اصلی و اساسی در طرح‌ها و پروژه‌ها در بیش از ۱۴۰۰ شهرداری و سازمان‌های تابعه در شهرهای بزرگ و شوراهای اسلامی شهرها هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد در چهارمین همایش ملی پدافند غیرعامل در مدیریت شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اهمیت توجه به ابعاد مختلف موضوع پدافند غیر عامل در مدیریت شهری برای مدیران و دست اندرکاران این حوزه تبیین شده و شاهد لحاظ شدن آن در طرح‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و همچنین اجرای پروژه‌های عمران شهری و تقویت زیرساخت‌های شهری هستیم.

وی اضافه کرد: ولی همچنان نیازمند توجه مضاعف به پدافند غیر عامل به عنوان یک موضوع اصلی و اساسی در طرح‌ها و پروژه‌ها در بیش از ۱۴۰۰ شهرداری و سازمان‌های تابعه در شهرهای بزرگ و شوراهای اسلامی شهرها هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: در مکاتبات، بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های اجرایی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر استفاده و توجه همه جانبه سیاست‌های کلی نظام در زمینه پدافند غیر عامل، ابلاغی رهبر معظم انقلاب، در کلیه فرایندها و برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های توسعه شهری توسط شهرداران و همراهی شوراهای اسلامی شهرها در این چارچوب به صورت مستمر تاکید شده است.

جمالی نژاد افزود: تقویت ساختار پدافند غیرعامل در شهرداری‌ها از نظر جایگاه و نیروی انسانی همواره مورد تاکید بوده و پیگیری‌های لازم در این زمینه در دستور کار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارد.

وی گفت: تشکیل کارگروه‌های کمیته پدافند غیرعامل که توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شده است، در تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری اجرایی شده و انتظار داریم با توجه به اهمیت موضوع جلسات مربوطه به صورت مستمر و با حضور تمامی اعضا تشکیل و بازدیدها و نظارت‌های میدانی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها با قوت پیگیری و اجرایی شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین بر ضرورت توجه به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در تهیه طرح‌های جامع حمل و نقل شهری، حسب تصویب شرح خدمات و چارچوب آن در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و ابلاغ آن به استانداری‌ها و شهرداری‌ها تاکید کرد.

جمالی نژاد بر توجه لازم به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌ها بخصوص تهدیدات سایبری در سامانه‌های هوشمند ترافیکی با تاکید بر کلان شهرهای دارای مترو و دوربین‌های ترافیکی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: در چندسال اخیر، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل برای شهرداران، مدیران و کارکنان شهرداری‌ها در دستور کار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان پدافند غیرعامل قرار دارد و تلاش شده دانش دست اندرکاران مدیریت شهری، بخصوص اعضای شوراها و شهرداران جدید، نسبت به ابعاد مختلف موضوع پدافند غیر عامل و توجه به ایمنی، امنیت و پایداری در طرح‌ها و اقدامات شهرداری‌ها و تاب آوری شهرها روز به روز افزایش یابد.

کد خبر 532562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.