آغاز گردشگری در آرژانتین به شرط واکسینه بودن

گردشگران بین‌المللی که به طور کامل در برابر بیماری کووید -۱۹ واکسینه شده‌اند، می‌توانند از روز دوشنبه، اول ماه نوامبر به آرژانتین سفر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اکنون بیش از یک سال است که شهرهای پرجنب‌وجوش و مناظر طبیعی آرژانتین بدون گردشگر مانده‌اند، زیرا مسئولان شهری آن همواره محدودیت‌های مرتبط با بیماری COVID-19 را تمدید کرده‌اند.

خبر خوش اینکه به دنبال کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، تمامی بازدیدکنندگان خارجی در صورت واکسینه شدن کامل در مقابل کووید -۱۹ می‌توانند از روز دوشنبه، اول ماه نوامبر بدون قرنطینه شدن از جاذبه‌های گردشگری و منظر زیبای آن دیدن کنند.

مسافران باید مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش PCR که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام شده باشد، ارائه دهند. علاوه بر این آنها باید دومین آزمایش PCR را بین روز پنجم یا هفتم اقامت خود در آرژانتین انجام دهند.

آغاز گردشگری در آرژانتین به شرط واکسینه بودن

مسافران باید دوره کامل واکسن‌های توصیه شده را دریافت کرده باشند. وزارت بهداشت آرژانتین در حال حاضر واکسن‌های Pfizer، Moderna، AstraZeneca، Covishield، Sputnik، Sinopharm و Convidecia را به رسمیت می‌شناسد. کسانی که به طور کامل واکسینه نشده‌اند نیز باید دو آزمایش انجام دهند، اما حداقل برای مدت یک هفته قرنطینه شوند.

کشور آرژانتین قبلاً در ماه اکتبر مرزهای خود را به روی کشورهای همسایه بازگشایی کرد، اما اکنون در حال آماده سازی برای بازگشت گسترده‌تر صنعت گردشگری است و مقامات این کشور در تلاش برای بازیابی کامل فعالیت‌ها هستند. برنامه‌هایی نیز برای بازگشت ظرفیت کسب‌وکارهایی مانند رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های فرهنگی در این کشور وجود دارد.

آرژانتین یکی از کشورهایی است که به شدت از همه‌گیری بیماری کرونا آسیب دید و در اوایل سال جاری برای تأمین واکسن با چالش مواجه شد. در هفته‌های اخیر، واکسیناسیون این کشور سرعت بیشتری گرفته و بر اساس آمارهای جدید حداقل ۵۶.۶ درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند.

پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری آرژانتین

یکی از جاذبه‌های گردشگری آرژانتین، یخچال طبیعی پریتو مورنو است که در پارک ملی لس گلاسیارز (Los Glaciares National Park) در حاشیه شهر El Calafate و در جنوب غربی آرژانتین قرار گرفته است. این یخچال به جای اینکه آب شود، هر سال حدود دو متر بزرگ‌تر می‌شود و سومین ذخایر بزرگ آب شیرین را در جهان به خود اختصاص می‌دهد.

آبشارهای ایگواسو نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری آرژانتین و یکی از عجایب هفتگانه دنیای امروزی محسوب می‌شوند که در شمال آرژانتین و در جنگل‌های انبوه و بارانی قرار گرفته‌اند.

فانوس دریایی انتهای دنیا (The Lighthouse at the End of the World و دره ماه (Moon Valley) از دیگر مناظر دیدنی این کشور است. در دره ماه، سازه‌های سنگی عجیب و غریب و بقایای دایناسورها وجود دارد. محله تاریخی لا بوکا در بوینس آیرس، راه آهن جنوب فوجیان و قبرستان رکولتا نیز از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری آرژانتین محسوب می‌شوند.

آغاز گردشگری در آرژانتین به شرط واکسینه بودن

کد خبر 532539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.