تیم فرانسوی بدون ستاره فرانسوی!

باشگاه پاری سن ژرمن بدون شک ترکیبی پر از ستاره‌ها را در اختیار دارد، اما فرانسوی نبودن هیچ یک از ارکان اصلی این تیم تبدیل به یک معضل شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، وقتی ستاره‌های بزرگ به کشورهای جدید و لیگ‌های جدید می‌روند، هدفشان یادگیری زبان جدید آن کشور می‌شود و این مسئله می‌تواند در ابتدا حتی تبدیل به یک چالش برای آن بازیکن شود، اما در پاریس انگار قرار نیست کسی فرانسوی صحبت کند چون در رختکن پی اس جی، ستاره‌ای از فرانسه نیست!

شمردن لیست ستاره‌های پی اس جی پر مهره کار سختی نیست، آن‌ها لیونل مسی، کیلیان امباپه، نیمار، دی ماریا و دوناروما و حتی ناواس را در اختیار دارند. کاپیتان آن‌ها هم مارکینیوش برزیلی است. هدایت نیمکت این تیم را نیز مائوریتسیو پوچتینو در اختیار دارد که اهل آرژانتین است. با گذراندن نام این افراد یک نکته جالب به نظر می‌رسد، اگرچه کیلیان امباپه ملیت فرانسوی دارد، اما بیشتر ارکان اصلی تیم پایتخت نشین فرانسه اصالتاً اهل جایی غیر از فرانسه هستند. در واقع بهتر است بگوییم که بیشتر این افراد اهل آمریکای جنوبی و حتی آرژانتینی‌اند.

در حال حاضر زبان غالب رختکن پاری سن ژرمن اسپانیایی است. مائوریسیو پوچتینو، به سختی از زبان فرانسوی استفاده می‌کند و بازیکنانش را عمدتاً به زبان مادری اسپانیایی یا انگلیسی خود خطاب می‌کند. برخی از کادر مربیگری او تسلط خوبی به زبان فرانسه دارند، اما این زبان اصلی تیم محسوب نمی‌شود.

زمانی، این باشگاه برای بازیکنان غیر فرانسوی زبان خود اجباری کرد که زبان محلی را یاد بگیرند، اما دیگر این‌طور نیست و بدون هیچ اجباری، تعداد کمی از بازیکنان حاضر به یادگیری آن هستند. تیم پاریسی از زمان خروج لوران بلان در سال ۲۰۱۶، مربی فرانسوی نداشته و از آن زمان، زبان فرانسوی جایگاه خود را در این باشگاه از دست داده است. البته طبیعی است که گروهی از بازیکنان و مربیان به دنبال یافتن زمینه زبانی مشترک و صحبت به زبان اکثریت باشند، اما برخی در پاریس ممکن است از عدم استفاده زبان فرانسوی به عنوان زبان غالب انتقاد کنند.

کد خبر 532528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.