کاشت ۱۵ هزار اصله درخت بومی و جنگلی در شهر ساری

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری ساری گفت: حدود ۱۵ هزار درخت بومی و جنگلی از تیره‌های ‏مختلف در احداث فضای سبز شهری مرکز استان به‌ کار رفته است.‏

سیدسلمان ابوالقاسمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه رکن اصلی در توسعه پایدار شهر، فضای سبز و توجه به محیط‌زیست است و کاشت گونه‌های بومی نیز نماد اصلی فضای سبز محسوب می‌شود، اظهار کرد: گسترش زندگی شهری و فراوانی ساختمان‌ها در شهرها این ضرورت را ایجاب می‌کند تا با کاشت درخت و درختچه محیط زندگی شهرنشینی را به محیطی سبز و شاداب تبدیل کرد.

وی افزود: در این بین شهرداری‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد محیطی سرسبز و شاداب دارند تا متناسب با هر مکانی گیاه دلخواه و بومی خود را بکارند. البته مزیت مهم گیاهان بومی، سازگاری کامل با خاک و اقلیم منطقه است.

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری ساری تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری با کاشت درخت بومی آزاد در محوطه امام‌زاده یحیی (ع) فضای سبز این شهر را به هویت تاریخی ساری که با درختان چنار و نارنج نمایی زیبا گرفته، گره‌زده است.

وی با بیان اینکه این مکان که بخشی از تاریخ و هویت ساری در هسته مرکزی شهر است در آینده با سبز شدن و قد کشیدن درختان آزاد با ویژگی منحصربه‌فرد نظیر عمر طولانی، مناظر و چشم‌اندازهای زیبایی ایجاد می‌کند، گفت: درخت آزاد، درختی کمیاب از تیره نارون است که در سراسر جنگل‌های شمال به‌صورت پراکنده می‌روید و حدود یک درصد تعداد درختان منطقه را به خودش اختصاص داده است؛ این درخت چوبی پرکاربرد دارد و برگ زردرنگ آن، جلوه زیبایی را در فصل پاییز شمال ایجاد می‌کند؛ عمر درخت آزاد، طولانی و پوست تنه آن، صاف و نقره‌ای یا خاکستری است.

ابوالقاسمی تاکید کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری ساری پیش‌از این با کاشت درختانی نظیر آزاد، انجیلی، سپیدار، داغداغان، گیلاس وحشی، ممرز، نمدار در پارک‌ها، بلوارها و حاشیه ریل آهن فضای سبز متنوعی از گونه‌های بومی مازندران ایجاد کرده است.

کد خبر 532515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.