اقدامات شورای شهر یزد در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت

سخنگوی شورای اسلامی یزد گفت: برنامه این دوره از شورا طبق گفته مقام معظم رهبری، احیای فرهنگ ایثار و شهادت بوده و یکی از راه‌های آن این است که میادین، خیابان‌های اصلی، اماکن و معابری که جنبه ارزشی دارند را به نام سرداران پرآوازه نامگذاری کنیم.

سید محمد ناصر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یزد پیدا کردن معابری که بدون نام است را در دستور کار خود قرار داده و مکاتبه‌ای نیز با بنیاد شهید انجام شده تا اسامی شهدایی که نام آنها بر خیابان‌ها گذاشته نشده است برای شورا ارسال شود.

وی افزود: برنامه این دوره از شورا طبق گفته مقام معظم رهبری، احیای فرهنگ ایثار و شهادت است و یکی از راه‌های آن این است که میادین، خیابان‌های اصلی، اماکن و معابری که جنبه ارزشی دارند را به نام سرداران پرآوازه نامگذاری کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در کنار نامگذاری لازم است شهدا را به شهروندان معرفی کنیم، ادامه داد: معرفی شهدا به شهروندان از طریق تابلو نوشته و ابزارهای مختلف و قرار دادن وصیت‌نامه و زندگینامه آن‌ها در معابر شهر به شکلی که امکان اسکن از طریق بارکدخوان را داشته باشد نیز دیگر اقدامی است که در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در دست بررسی است تا هزینه‌های لازم برای آن برآورد شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های شورای ششم قرار دادن اسامی مرتبط با دفاع مقدس در خیابان‌ها و میادین است. در جلسه علنی پیش رو و همزمان با سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، نام یک میدان شهر به شهید محمدخانی اختصاص داده می‌شود. قرار دادن یک خیابان به نام شهید در ابتدا در کمیته نامگذاری، سپس در کمیسیون فرهنگی و بعد از آن در صحن علنی مطرح و تصویب می‌شود.

حیدری تصریح کرد: عناوین و اسامی مرتبط با فرهنگ شهادت مانند عملیات‌ها، شهدای هسته‌ای و غواص و خانواده شهدایی که بیش از دو شهید دارند نیز برای نام گذاری خیابان‌ها و میادین شهر یزد به‌طور ویژه‌تر مدنظر قرار گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شهدا باید الگوی جوانان باشند، خاطرنشان کرد: نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدا زمان‌بر است چون هدف شورا صرفاً نامگذاری نیست و قصد فرهنگ سازی، رواج سبک زندگی و جهان‌بینی و رویکردهای فکری شهدا را به شهروندان دارد.

وی افزود: نام گذاری یک خیابان به نام مادر شهید نیز برای ارج نهادن به فرهنگی که مادران شهدا داشتند، در دستور کار شورا قرار دارد.

کد خبر 532482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.