قول شهردار تهران به شورا در خصوص حکم مدیر عامل سازمان ورزش

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران تاکید کرده است که اگر انتصاب حسین اوجاقی به عنوان رئیس سازمان ورزش شهرداری غیر قانونی باشد حکم وی که درحال حاضر سرپرست است قطعی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته رسانه‌ها از انتصاب حسین اوجاقی به عنوان رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران خبر دادند. حکمی که حاشیه ساز شد و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران به آن انتقاد و به شهردار تهران تاکید کرد که این انتخاب باید بر مبنای اساسنامه و از بین پرسنل شهرداری باشد.

پیش‌تر زهرا شمس احسان، رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در صفحه توئیتر خود این انتصاب را غیرقانونی دانست و نوشت:

"انتخاب رئیس سازمان ورزش شهرداری بر مبنای اساسنامه این سازمان باید از بین پرسنل رسمی شهرداری یا قراردادی با حداقل هشت سال سابقه خدمت باشد. رعایت قانون باید خط قرمز باشد."

هنوز ساعتی از انتشار این توئیت نگذشته بود که توئیت مذکور از حساب کاربری وی پاک شد، این عضو شورای اسلامی شهر در حالی توئیت خود را پاک کرده است که هیچ توضیحی در خصوص پاک کردن آن نداد.

این انتصاب در جلسه هم اندیشی روز گذشته شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر هم بررسی شده است. علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به روند فعالیت کمیته ارزیابی و انتصابات گفت: جلسه دیروز اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار که رئیس کانون ارزیابی در آن روند کار را توضیح داد بسیار مفید بود و اگر این شفاف سازی زودتر اتفاق می‌افتاد شاید این ابهامات نیز به وجود نمی‌آمد.

وی ادامه داد: روند بررسی رزومه‌ها در کانون ارزیابی حرفه‌ای است و برای شورا معلوم شد که این کانون ارزیابی همان کانونی است که ۱۰ سال پیش و در زمان آقای قالیباف هم از آن استفاده شده بود. روال قاعده‌مند و علمی آن هم گفته شد.

نادعلی گفت: در مورد مصادیق هم بحث‌هایی بود که خود اعضای شورا هم نکاتی را مطرح کردند که به آن نکات پرداخته شد و شهردار نیز پاسخ داد. مباحث خیلی شفاف مطرح شد؛ از جمله آن‌ها موضوع سازمان ورزش بود، که زاکانی توضیحات خوبی در مورد آن داد و برای من به عنوان عضو کمیسیونی که اتفاقاً به این موضوع ربط مستقیم دارد، راضی‌کننده بود.

وی افزود: این تذکر به طور جدی داده شد که در مورد موضوع اساسنامه سازمان ورزش اگر مورد قانونی به هر شکل وجود دارد، این حکم لغو شود.

نادعلی با اشاره به اینکه دو اساسنامه در خصوص سازمان ورزش وجود دارد گفت: شهردار اعلام کرد فعلاً حکم سازمان ورزش به صورت سرپرست است و تا کنون خطای قانونی رخ نداده است اما اگر قرار باشد حکم سرپرستی قطعی شود نباید بحث قانونی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر از لحاظ قانون این حکم مشکل دارد باید کان‌لم‌یکن تلقی شود که این تذکر دیروز هم به آقای فروزنده و هم به آقای حبیب‌الله که بحث انتصابات را انجام می‌دهند، داده شد.

به گزارش ایمنا، در اساسنامه‌ای که مورد اشاره شهردار تهران بوده است و در سایت مصوبات شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد و در ماده ۱۹ آن، در خصوص شرایط مدیرعامل نوشته است: مدیر سازمان از افراد ذی‌صلاح که علاوه بر داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی با داشتن حداقل چهار سال سابقه اجرایی در امور شهرداری و تجربه در امور مربوط به سازمان برای خدمت تمام‌وقت از بین اعضای انتخابی (اعم از اصلی یا علی‌البدل) هیئت مدیره و یا خارج از سازمان (مشروط به داشتن شرایط فوق‌الذکر) با پیشنهاد شهردار و تصویب شورا برای مدت دو سال انتخاب و با حکم رئیس شورا منصوب می‌شود.

این در حالی است که به نظر می‌رسد حسین اوجاقی سرپرست تعیین شده برای سازمان ورزش شهرداری تهران، بر اساس این اساسنامه مشکل حقوقی نداشته باشد. اوجاقی دارای مدرک دکترای مدیریت تربیت بدنی از دانشگاه تهران و نایب رئیس و عضو هیأت رئیسه فدراسیون ووشو، عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی و مدیر فنی و سرمربی تیم ملی ووشو است.

اما بر اساس اساسنامه سال ۹۳ این سازمان که از سوی شهردار وقت ابلاغ شده و در سایت سازمان هم بارگذاری شده است، در بند (ح) آن در خصوص ویژگی‌های مدیرعامل قید شده است: انتخاب یک نفر از شاغلان رسمی شهرداری و یا با سابقه فعالیت حداقل هشت سال کار قراردادی در شهرداری تهران به عنوان مدیرعامل که با حکم رئیس شورا منصوب می‌شود.

کد خبر 532448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.