میزان تاثیرگذاری دز تقویت کننده واکسن فایزر چه میزان است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دز تقویت کننده واکسن فایزر میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را تا ۸۱ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دز تقویت کننده واکسن فایزر مطالعه جدیدی انجام دادند و اطلاعات مربوط به ۷۲۸ هزار و ۳۲۱ فرد ۱۲ سال به بالا را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت کننده در مطالعه دز سوم واکسن فایزر را دریافت کرده بودند، محققان این افراد را با تعدادی مشابه که فقط دو دز واکسن فایزر تزریق کرده بودند، مقایسه کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که دریافت دز تقویت کننده واکسن فایزر خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به ترتیب تا ۹۲، ۹۳ و ۸۱ درصد کاهش می‌دهد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا بسیار حائز اهمیت است و خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری در میان همه گروه‌های سنی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

افراد مسن، کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند و افراد دارای نقص ایمنی در اولویت دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا قرار دارند، زیرا جزء گروه‌های آسیب پذیر جامعه در نظر گرفته می‌شوند. از آنجایی که میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد واکسینه شده پس از گذشت چند ماه کاهش پیدا می‌کند، افراد باید به منظور کسب ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ دز تقویت کننده را دریافت کنند.

کد خبر 532411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.