شهرداری اهواز ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد

شهردار اهواز گفت: علاوه بر نیروی انسانی مازاد که بیش از ۹۰ درصد بودجه صرف حقوق آنها می‌شود، شهرداری ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی _شامگاه یکشنبه ۱۰ آبان ماه_ در نشستی با رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اهواز سومین شهر از نظر وسعت و هشتمین شهر از نظر جمعیت در کشور است، اما مشکلات عدیده‌ای در بافت‌های ناکارآمد شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی آن وجود دارد و فقر و بی‌عدالتی مردم را رنج می‌دهد.

وی افزود: پروژه قطار شهری اهواز همزمان با همه شهرهای دیگر به جز تهران، آغاز شده است؛ حدود ۹ سال پیش امکان اتمام این پروژه با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وجود داشت، اما اکنون بر اساس برآورد سال ۹۹، با بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان قابل انجام نیست.

شهردار اهواز با اشاره به طرح جامع دفع آب‌های سطحی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها اجرای این طرح شش هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، البته این رقم نیز بر اساس برآورد سال ۹۹ است، بنابراین باید طرح‌های کم هزینه‌تر و واقعی‌تر که دسترسی به منابع را سهل‌الوصول می‌کند، پیش‌بینی شود. طرح جامع دفع آب‌های سطحی که مطالعه شده و به تصویب رسیده است، زمان و منابع زیادی را می‌طلبد و فعلاً تا زمان گشایش و اجرای این طرح، چاره‌ای جز ترمیم شبکه ترکیبی دفع آب‌های سطحی و فاضلاب نداریم.

وی ادامه داد: اهواز مدیران خلاق، فکور و مدبری دارد اما این مشکلات به دلیل سو مدیریت است. مردم نیز به دلیل اینکه این همراهی را مشاهده نکرده‌اند، با مسئولان همراهی نمی‌کنند و وظایف شهروندی و حقوق خود را تطبیق نمی‌دهند و این مسئله به آنارشیسم شهری تبدیل شده است.

امینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری اهواز تحمیل شده است و پیمانکاران شبانه‌روز تهدید به اجرای انسداد حساب می‌کنند؛ این برای شهرداری خیلی بد است که یک روز در میان کارگر و پیمانکار، درب شورای شهر و شهرداری را ببندد و به خودسوزی تهدید کند؛ امروز یکی از کارگران اجراییات به خودسوزی تهدید می‌کرد و قطعاً زمانی که کارد به استخوان می‌رسد، این اتفاقات رخ می‌دهد.

شهردار اهواز به برخی از مشکلات شهری این کلانشهر اشاره کرد و گفت: سرقت بی‌رویه تجهیزات شهری نیز در اهواز رخ می‌دهد. نخاله‌ای که باید در جای مشخص دفن شود به راحتی در یک پروژه عمرانی در مرکز شهر تخلیه می‌شود. این مسائل به دلیل این است که شهرداری در انجام وظایف خود ناتوان شده است. باید این اقتدار به شهرداری برگردد. کار به جایی رسیده است که هر کسی رسیده یک تکه از شهرداری را کنده و برده است؛ امکانات، املاک و منازلی از شهرداری اهواز در اختیار افرادی هستند که هیچ سمتی در شهرداری ندارند و بازنشسته هستند.

وی افزود: کارکنانی داریم که حضور فیزیکی در شهرداری ندارند، اما حقوق دریافت می‌کنند یا در نهادهای دیگر مأمور به خدمت هستند. اگر این موارد جمع شود ۱۰ درصد اعتبارات شهرداری اهواز برمی‌گردد و می‌توان این اعتبارات را در حوزه عمران هزینه کرد.

امینی اضافه کرد: باید حداقل اعتبارات برای طرح محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شود تا مقداری اعتراضات در این مناطق کم و رضایت‌مندی و اعتماد مردم به حاکمیت اسلامی تقویت شود.

کد خبر 532373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.