قتل داماد خانواده به دست برادرزن‌ها

قتل داماد خانواده به دست برادرزن‌ها، انفجار آبگرمکن در یک مهدکودک، قتل مرد ۴۰ ساله با شلیک گلوله در گرداب، قتل هولناک دو مرد و یک زن در تهران، قاتل مرد کارخانه‌دار در انتظار مجازات، خانه مرد لاغر اندام اسلحه‌خانه بود را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داماد خانواده از سوی برادرزن‌هایش هدف ۷۰ ضربه چاقو قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به کام مرگ فرو رفت. جنایت خانوادگی در منطقه افسریه رقم خورد. در این جنایت خانوادگی دو برادرزن همراه یکی از دوستانشان دست به قتل داماد خانواده زدند. عامل جنایت خانوادگی پس از چاقوکشی پا به فرار گذاشتند و پلیس برای دستگیری عاملان این جنایت خانوادگی وارد عمل شد. داماد خانواده در این جنایت خانوادگی هدف ۷۰ ضربه چاقو قرار گرفت.

ساعت شش صبح روز شنبه ۸ آبان ماه سال جاری مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه در تماس مسئولان بیمارستان بعثت در جریان مرگ مرد ۴۲ ساله‌ای که هدف ضربات چاقو قرار گرفته بود قرار گرفتند و تیمی از مأموران برای تحقیقات ابتدایی به بیمارستان بعثت اعزام شدند. مأموران با حضور در بیمارستان پی بردند که مرد ۴۲ ساله که عصر جمعه ۷ آبان ماه در خانه‌اش هدف ضربات چاقو قرار گرفته توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده و صبح امروز به کام مرگ فرو رفته است.

همین کافی بود تا تیمی از کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس محمد وهابی از شعبه ۲ دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیق و افشاگری راز این جنایت وارد عمل شدند. کارآگاهان در گام نخست پی بردند که مرد ۴۲ ساله هدف ۷۰ ضربه چاقو قرار گرفته است و در ادامه مشخص شد این مرد روز گذشته در خانه‌اش در منطقه افسریه هدف ضربات مرگبار قرار گرفت است.

تیم جنایی پلیس آگاهی تهران در این مرحله به سراغ خانواده مرد جوان رفته و مشخص شد که مرد جوان و زن ۳۸ ساله‌اش با هم اختلاف داشته و روز گذشته در خانه بخاطر اختلافات قدیمی دوباره با هم درگیر می‌شوند و در ادامه دو برادر زن جوان همراه یکی از دوستانشان برای وساطت وارد خانه شده و وقتی متوجه بالا گرفتن اختلافات زن و شوهر می‌شوند با داماد خانواده درگیر می‌شوند و در این درگیری خانوادگی داماد خانواده به قتل می‌رسد.

تحقیقات نشان از آن دارد که دو برادرزن و یکی از دوستانش پس از حضور در خانه و شروع به درگیری خونین پا به فرار گذاشتند و داماد خانواده نیز که غرق خون روی زمین افتاده بود با تماس اهالی ساختمان به اورژانس به بیمارستان منتقل شده است. بنا بر این گزارش، بازپرس وهابی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر و تحقیقات برای دستگیری ۲ برادرزن و دوستشان که در صحنه قتل حضور داشتند صادر شد تا پس از دستگیری مشخص شود کدام یک از افراد عامل این جنایت خانوادگی است.

انفجار آبگرمکن یک مهدکودک در تهران

صالح طبری سرپرست مرکز اورژانس اظهار کرد: حوالی ساعت ۸:۴۶ دقیقه امروز (یکشنبه) انفجار آبگرمکن در مهدکودک به مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران اعلام شد و با اعلام این خبر بلافاصله سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه در خیابان فرجام غربی اعزام شدند:

وی ادامه داد: در این حادثه چهار کودک شش تا هفت سال و یک خانم ۲۱ ساله مصدوم شدند که بعد از اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند. عمومی مصدومان مساعد است.

قتل مرد ۴۰ ساله با شلیک گلوله در گرداب

اوایل بامداد بیست و هشتم خرداد سال ۹۳، پیکر خون آلود مرد ۴۰ ساله‌ای به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت که بر اثر اصابت گلوله به شدت مجروح شده بود. کادر درمان بلافاصله وارد عمل شدند تا این جوان را که در وضعیت خطرناکی قرار داشت از مرگ نجات دهند اما چند ساعت تلاش، بی‌نتیجه ماند و «حمید- م» بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد.

بررسی‌های مقدماتی بیانگر آن بود که «حمید – م» در نیمه‌های شب و با شلیک گلوله از سلاح شکاری در روستای فراگرد مشهد به قتل رسیده است. ادامه تحقیقات قاضی ویژه قتل عمد نشان داد افرادی با مقتول اختلافاتی داشته‌اند که پرونده‌هایی نیز در دستگاه قضائی تشکیل شده است به طوری که دامنه این ادعاها به گرداب مواد افیونی می‌رسد. از سوی دیگر بررسی‌های نامحسوس به سمت مرد ۴۵ ساله‌ای به نام «مجید- د» کشیده شد که به جرم قاچاق مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده و مدتی قبل پس از تحمل ۱۱ سال زندان، برگه آزادی مشروط را دریافت کرده بود.

همه اسناد و شواهد موجود حکایت از آن داشت که این مرد ۴۵ ساله به دلیل برخی اختلافات فامیلی، دست به جنایت مسلحانه زده است ولی هنگامی که مأموران به سراغ او رفتند، به مکان نامعلومی گریخته بود.

تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه وی ادامه داشت تا این که قاضی دکتر حسن زرقانی، از مدتی قبل ادامه رسیدگی به این پرونده جنایی را به عهده گرفت و مشغول مطالعه اوراق پرونده هفت ساله شد. قاضی ویژه قتل عمد که سطور ریز و درشت را زیر ذره‌بین آموزه‌های علمی و تخصصی‌اش قرار داده بود، دستورات محرمانه‌ای را برای پیگیری جدی این پرونده صادر کرد و بدین ترتیب نیروهای انتظامی با راهنمایی‌های قضائی به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد متهم به قتل فراری دوباره به آشیانه خود بازگشته است اما سوابق وی حکایت از آن داشت که وی فردی مسلح و خطرناک است که احتمال دارد برای گریز از چنگ قانون به سوی مأموران تیراندازی کند.

این‌گونه بود که قاضی دکتر زرقانی، کارآگاهان عملیاتی را به رعایت تدابیر کامل امنیتی توصیه کرد و بدین ترتیب سپیده دم روز گذشته گروهی از کارآگاهان با نظارت مستقیم قاضی ویژه قتل عمد وارد عمل شدند و متهم را قبل از آن که دست به سلاح ببرد، در یک عملیات ضربتی و غافل‌گیرانه به دام انداختند. در بازرسی از مخفیگاه این متهم خطرناک یک قبضه کلاشینکف و یک قبضه کلت به همراه دو تیغه خشاب و ۵۴ تیر فشنگ جنگی کشف و ضبط شد. این مرد که اکنون ۵۲ ساله بود، صبح روز گذشته در شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مقابل میز عدالت نشست و به سوالات تخصصی قاضی زرقانی پاسخ داد.

او سعی داشت باز هم ماجرای این جنایت هولناک را به «افیون مرگ» گره بزند درباره چگونگی وقوع قتل مسلحانه اظهار کرد: دو بار سابقه کیفری در خصوص مواد مخدر دارم که آخرین بار به حبس ابد محکوم شدم اما بعد از ۱۱ سال زمانی که از زندان آزاد شده بودم، درگیری فامیلی به خاطر مواد مخدر بین برخی از بستگانم رخ داد که در این میان دایی بزرگ مرا کتک زدند! تحمل این موضوع برای من خیلی سنگین بود و به همین دلیل تصمیم به انتقامی سخت گرفتم البته حمید (مقتول) نقش مستقیمی در این ماجرا نداشت. او نوه عمویم بود و من قصد داشتم از او انتقام بگیرم. حتی یکی از بستگانم پیشنهاد کرد اگر گلوله‌ای به پای «حمید» شلیک کنم مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به من می‌دهد اما من به خاطر پیشنهاد او، دست به جنایت نزدم بلکه فقط به خاطر این که بزرگ فامیل را کتک زده بودند، تصمیم به شلیک گرفتم.

وی اضافه کرد: شب حادثه وقتی فهمیدم او در روستاست سوار پراید سفیدرنگ شدم و او را پیدا کردم. «حمید» با دیدن من پا به فرار گذاشت اما بعد از مسافت کوتاهی ایستاد و گفت: «چه کار داری؟» اما من حرفی نزدم و لوله سلاح شکاری را از سمت شاگرد بیرون بردم و سه گلوله شلیک کردم سپس اسلحه را در همان‌جا انداخته و رفتم! متهم این پرونده جنایی درباره نگهداری انواع مهمات و سلاح‌های جنگی در مخفیگاهش تصریح کرد: من عاشق اسلحه هستم و دوست دارم سلاح جمع‌آوری کنم!

قاضی ویژه قتل عمد مشهد در حاشیه تحقیقات مقدماتی از متهم، به خراسان اظهار کرد: هنوز زوایای دیگری از پرونده باید مورد بررسی‌های دقیق کارشناسی قرار گیرد به همین دلیل نیز متهم با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تا تحقیقات بیشتری در این‌باره انجام شود.

قاضی دکتر زرقانی با قدردانی از عوامل عملیاتی در این پرونده که برای دستگیری قاتل مسلح جان‌فشانی کردند، افزود: هیچ پرونده جنایی به بایگانی سپرده نمی‌شود و همواره تلاش‌ها با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین اطلاعاتی برای کشاندن مجرمان به پای میز عدالت ادامه دارد.

قتل هولناک ۲ مرد و یک زن در تهران

در ساعت ۱۵:۳۸ جمعه به قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مردی ۵۰ ساله به قتل رسیده و جسدش در دره‌ای در حوالی روستای وردیج کشف شده است. با اعلام این گزارش، بازپرس جنایی به همراه تیمی از مأموران تجسس پلیس آگاهی تهران راهی محل حادثه شدند.

بررسی‌ها حکایت از این داشت افرادی که برای تفریح به روستای وردیج رفته بودند ناگهان چشمشان به جسدی که داخل ملحفه و چادر پیچیده شده، افتاده و چند نفر از آنها خودشان را به انتهای دره که ارتفاعش تا سطح ۵۰ متر بود رساندند و وقتی ملحفه را کنار زدند و چشمشان به پیکر خونین مردی افتاده وحشت زده پلیس را خبر کرده بودند.

جسد متعلق به مردی حدوداً ۵۰ ساله بود که با ضربات متعدد چاقو و ضربات جسم سخت به سرش کشته شده بود. آثار کبودی و ضرب و جرح روی بدن او دیده می‌شد که حکایت از درگیری او با قاتلانش داشت. مقتول لباس خانگی به تن داشت که مشخص بود قاتلان از خانه‌اش او را بیرون کشیده و پس از قتل، جسد را میان ملحفه، سفره و چادری پیچیده و به دره انداخته بودند.

در این شرایط بازپرس جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد و به علت صعب‌العبور بودن مکان، آتش‌نشانان در محل حاضر شدند تا جسد را به بالای دره منتقل کنند. از سوی دیگر گروهی از کارآگاهان جنایی مأمور شدند تا هویت مقتول را به‌دست آوردند و با انجام تحقیقات پلیسی ردی از قاتل یا قاتلان به‌دست آورند.

درحالی‌که بازپرس جنایی تهران در محل کشف جسد در حال تحقیق بود تا شاید سرنخی از هویت مقتول یا قاتلان به‌دست آورد، تلفن کشیک بار دیگر به صدا در آمد. مأمور کلانتری بی‌سیم گزارش قتل زنی تنها را به او اعلام کرد. در این شرایط بازپرس جنایی به همراه تیم تجسس پلیس آگاهی تهران راهی محل جنایت دوم شدند. آنجا یک خانه قدیمی بود که جسد زنی ۷۰ ساله در طبقه همکف آن افتاده بود. جسد دچار فساد نعشی شده و چند روزی از مرگ زن تنها می‌گذشت. تحقیقات نشان می‌داد که همسایه‌ها از چند روز قبل متوجه بوی تعفن از خانه قدیمی زن تنها شده بودند و وقتی دیدند از صاحبخانه خبری نیست خود را مقابل خانه‌اش رساندند اما هرچه زنگ زدند کسی در را به روی آنها باز نکرد.

همسایه‌ها که احتمال می‌دادند حادثه‌ای رخ داده است با فرزندان زن تنها تماس گرفتند و موضوع را به آنها اطلاع دادند. طولی نکشید که فرزندان زن تنها خودشان را به خانه مادرشان رسانده و با کلید یدکی وارد آنجا شدند. آنها پس از ورود با جسد مادرشان روبه‌رو شدند که مشخص بود چند روزی از مرگش می‌گذرد. خانه کاملاً بهم ریخته بود و وجود آثار شیار روی گردن زن تنها نشان می‌داد که او به قتل رسیده است.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که تمام طلاهای زن تنها به همراه گوشی موبایل و وسایل ارزشمند دیگر او سرقت شده است. به‌گفته فرزندان مقتول، مادرشان طلاهای زیادی داشت؛ طوری‌که هر النگوی او حدود ۵۰ میلیون تومان قیمت داشت. در این شرایط بازپرس جنایی تهران دستور داد تا جسد زن تنها به پزشکی قانونی منتقل شود و گروهی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران مأمور شدند تا اسرار این جنایت را فاش کنند. شواهد موجود حکایت از این می‌داد که قتل از سوی یک آشنا صورت گرفته که به راحتی وارد خانه مقتول شده است و تیم جنایی در گام نخست تحقیقات خود را روی آشنایان مقتول متمرکز کرد تا به‌زودی قاتل یا قاتلان زن تنها را دستگیر کند.

وقوع دو فقره قتل در آخرین روز هفته ذهن بازپرس و کارآگاهان جنایی را مشغول کرده بود اما آنها خبر نداشتند سومین جنایت قرار است تا ساعتی دیگر در پایتخت اتفاق بیفتد. ماجرا از این قرار بود که زن و شوهری جوان مدت‌ها بود که با یکدیگر دچار اختلافاتی شده بودند. دعوای آنها تمامی نداشت تا جایی‌که شامگاه جمعه یکی از بستگان زن جوان به همراه دوستانش برای میانجیگری راهی خانه زوج جوان شدند تا با وساطت به اختلافات آنها پایان و آشتی‌شان بدهند. اما پایان این میانجیگری تلخ بود و ماجرا به جنایت ختم شد.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که وقتی همسایه‌ها صدای درگیری از خانه زوج جوان شنیدند، پلیس را خبر کردند. با حضور مأموران مشخص شد که مرد جوان با ضربه‌های چاقو زخمی شده است. او برای درمان به بیمارستان انتقال یافت اما به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. بررسی‌ها حکایت از این دارد افرادی که برای میانجیگری به خانه زوج جوان رفته بودند فراری شده‌اند و هنوز به درستی مشخص نیست که ضربه‌ها را چه‌کسی به مقتول وارد کرده است. با دستور بازپرس جنایی تهران تحقیقات در این‌باره آغاز شده تا جزئیات بیشتری از این حادثه مرگبار فاش شود.

قاتل مرد کارخانه‌دار در انتظار مجازات

حدود یک سال قبل زنی جوان در تماس با پلیس از قتل مرد همسایه‌اش خبر داد و اظهار کرد: من در آپارتمانی زندگی می‌کنم که همه ساکنان آن از اقلیت‌های مذهبی هستند در طبقه دوم مرد ۸۰ ساله‌ای زندگی می‌کند که چند روزی بود از او خبری نداشتیم. من که نگران او شده بودم همسایه‌ها را خبر کردم و با هم در را باز کردیم و با جسد وی روبه‌رو شدیم.

با حضور تیم جنایی در محل حادثه و در تحقیقات بیشتر مشخص شد مقتول صاحب یک کارخانه بوده و به تنهایی در خانه‌اش در شمال تهران زندگی می‌کرد که به طرز مرموزی کشته شده بود. مأموران پلیس در نخستین گام به پرس‌وجو از همسایه‌ها پرداختند. یکی از همسایه‌ها به مأموران گفت: ساعتی قبل از پیدا شدن جسد پسر جوانی را دیدم که از خانه او خارج شد.

با این سرنخ مأموران متهم ۳۵ ساله را که به شیشه معتاد بود ردیابی و بازداشت کردند. وی در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و به قتل مرد کارخانه‌دار اعتراف کرد و گفت: مقتول دوست پدرم بود می‌دانستم وضع مالی خوبی دارد. یک روز به بهانه میهمانی به خانه او رفتم. گمان می‌کردم در خانه‌اش پول و طلاهای زیادی دارد. در حال گشتن خانه‌اش بودم که مرا دید و اعتراض کرد من با او درگیر شدم و او را کشتم. اما نتوانستم هیچ پول و طلایی پیدا کنم و به ناچار دست خالی از خانه‌اش رفتم.

در بخش دیگری از تحقیقات، مأموران موفق شدند اثر انگشت متهم را روی وسایل مقتول پیدا کنند. هر چند متهم مدعی شده بود مقتول را فقط هل داده و این هل دادن باعث مرگش شده است اما بررسی‌های انجام شده در خانه مقتول و همچنین بررسی پیکر او نشان داد قتل در پی یک درگیری اتفاق افتاده و مقتول خفه شده است. از سوی دیگر اولیای دم مقتول با مراجعه به دادسرا به متهم رضایت دادند. به این ترتیب پرونده متهم برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا محاکمه شود.

خانه مرد لاغراندام اسلحه‌خانه بود

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۹۰ مجیدیه در منطقه فعال بودند که به یک مرد لاغر اندام جوان با ظاهری نامتعارف مشکوک شدند.

وی افزود: متهم پس از مشاهده پلیس بلافاصله از محل متواری شد و مأموران کلانتری ۱۹۰ مجیدیه با تعقیب و گریز طولانی وی را در میدان رسالت بازداشت کردند. در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه کلت کمری و تیر جنگی کشف و متهم برای تحقیقات اولیه به کلانتری مجیدیه انتقال یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های پلیس مشخص شد متهم سابقه‌دار بوده و به دفعات مختلف با عنوان مجرمانه سرقت لوازم خودرو دستگیر و تحت تعقیب کیفری قرار گرفته است. متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 532320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.