سیاستگذاری‌های اکوسیستم کارآفرینی اصفهان ارزیابی شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سیاستگذاری‌های مرتبط با اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان باید مورد ارزیابی و در صورت لزوم بازنگری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز (یکشنبه) در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با وجود آنکه شورای اسلامی شهر اصفهان تشکیل ستاد توسعه کارآفرینی را در ۲۷ مهرماه سال ۹۶ تصویب کرد و پیگیری‌های زیادی در خصوص تشکیل جلسات آن شده است، اما مدت‌هاست این جلسات برگزار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد ضمن توجه به نزدیک شدن به هفته کارآفرینی، لزوم پیگیری برای تشکیل هرچه سریع‌تر جلسه ستاد توسعه کارآفرینی امری بسیار ضروری، مهم و درخور توجه باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ارائه گزارش جامع از پیگیری اقدامات تعیین شده در برنامه ستاد توسعه کارآفرینی شهر اصفهان و برنامه‌های مرتبط با ستاد اعم از توان هفت و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شهر، امری ضروری و لازم است.

وی افزود: برآورد GDP شهر، بررسی روند GDP شهر، تعیین سهم بخش‌های مختلف از GDP شهر، شناسایی جایگاه ذی‌نفعان اقتصاد شهر، بررسی چالش‌های مهم اقتصاد شهر، آینده پژوهی وضعیت اقتصاد شهر، بررسی میزان ورود و خروج سرمایه به اصفهان ، شناسایی فعالان اقتصادی و خیرین اصفهانی در نقاط مختلف کشور و دنیا ، بررسی نوع، حجم و ارزش صادرات و واردات اصفهان، شناسایی نهادهای مؤثر و بررسی وضعیت عناصر اکوسیستم شهر و مطالعه روش‌های به کار گرفته شده برای بهبود اکوسیستم کارآفرینی در کشورهای مختلف دنیا، تأثیر طرح‌های توسعه شهری بر فضای کسب و کار شهر، بررسی قوانین و اسناد مؤثر بر فضای کسب و کار شهر، احصاء مسائل قابل حل شهرداری توسط کارآفرینان، مقایسه فضای کسب و کار شهر اصفهان با دیگر شهرهای کشور و خاورمیانه و بررسی وضعیت عناصر اکوسیستم کارآفرینی شهر از جمله مسائلی است که باید به آن توجه شود.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: همچنین سیاستگذاری‌های مرتبط با اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان باید مورد ارزیابی و در صورت لزوم مورد بازنگری قرار گیرد.

وی ادامه داد: نمایش عزم جدی مدیریت شهری در ارتقا وضعیت کارآفرینی در شهر اصفهان امری مؤثر است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از دست دادن فرصت و تطویل در تشکیل جلسات ستاد توسعه کارآفرینی، علاوه بر اثرات نامطلوب بر اکوسیستم کارآفرینی و اقتصاد شهر، منجر به خروج طبقه خلاق از شهر اصفهان و اثرات نامطلوب بلندمدت بر اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان خواهد شد.

کد خبر 532234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.