رانندگان سرویس‌های مدارس باید دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: رانندگانی که در شرکت‌های حمل و نقل دانش آموزی به کار گرفته می‌شوند، باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند در غیر این صورت پروانه حمل و نقل برای این افراد صادر نمی‌شود.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هنوز زمان دقیق بازگشایی مدارس مشخص نشده و منتظر اطلاع آموزش و پرورش هستیم، اما تمهیدات لازم از طریق کارگروه ماده ۱۸ و شهرداری برای سرویس‌دهی به دانش آموزان انجام شده است.

وی افزود: از قبل شرکت‌هایی را گزینش کرده و پس از بررسی در کارگروه ماده ۱۸ به آموزش و پرورش معرفی کردیم تا در صورت بازگشایی مدارس همکاری لازم را جهت تأمین سرویس‌دهی دانش آموزان با نواحی مختلف داشته باشند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: رانندگانی که در شرکت‌های حمل و نقل دانش آموزی به کار گرفته می‌شوند، باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند در غیر این صورت از صدور پروانه حمل و نقل برای این افراد ممانعت خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند)، گفت: به آموزش و پرورش به عنوان کارفرما که وظیفه تأمین سرویس برای دانش آموزان را دارند، تاکید شده که سامانه سپند را در مدارس فعال کرده و مورد استفاده قرار دهند.

محبی ادامه داد: سامانه سپند از سال ۹۷ توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ شده، اما با شرایط ایجاد شده کرونایی و تعطیلی مدارس به طور کامل بهره‌برداری نشد.

وی با تاکید بر اینکه سامانه پایش ناوگان دانش آموزی زمانی تکمیل می‌شود که هم شهروندانی که تقاضای سرویس مدرسه دارند و هم مدیران مدارس به آن ورود پیدا کرده و بخش مربوطه را تکمیل کنند، گفت: این سامانه می‌تواند بسیاری از دغدغه‌‎ها از جمله میزان مبلغ پرداختی را برطرف کند، زیرا با انجام ثبت نام در این سامانه، مکان محل زندگی و فاصله آن با محل تحصیل مشخص و مبالغی که باید بر اساس مصوبه شورای شهر پرداخت شود کاملاً قابل رؤیت است و ابهاماتی در خصوص مبالغ پرداختی نخواهند داشت.

کد خبر 532200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.