لایحه رتبه بندی معلمان بازهم به کمیسیون آموزش برگشت

با موافقت نمایندگان مجلس از ماده چهار به بعد لایحه نظام رتبه بندی معلمان برای رفع برخی ابهامات به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز -یکشنبه ۹ آبان ماه- مجلس شورای اسلامی با ارجاع مواد چهار تا نه لایحه نظام رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رفع برخی ابهامات با ۱۹۵ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و دو رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده چهار لایحه نظام رتبه بندی معلمان مبنی بر اینکه رتبه معلمان بدو خدمت با مدرک کارشناسی و بالاتر، به عنوان معلم پایه تعیین می‌شود، اظهار کرد: در افزایش حقوق ناشی از تغییر رتبه‌ها که به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ اعلام شده ابهام وجود دارد و مرکز پژوهش‌های مجلس هم این ابهامات را مطرح کرده مبنی بر اینکه به عنوان مثال معلم رتبه دو در برخی موارد از معلم رتبه پنج دریافتی بیشتری خواهد داشت بنابراین به دلیل وجود ابهامات متعدد، نوشتن آئین نامه برای این لایحه دشوار خواهد بود.

وی افزود: ۱۹۰ هزار معلم دارای تحصیلات ارشد دکتری، ۴۸۰ هزار لیسانس، ۱۲۰ هزار زیر لیسانس و ۹۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق داریم بنابراین می‌طلبد به دلیل ابهامات وارده توسط دولت، اصل لایحه به کمیسیون ارجاع داده شود تا با کمک دولت ابهامات رفع و در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد. در ماده چهار لایحه وضعیت معلمان زیر کارشناسی در آموزش و پرورش مبهم مانده که ۱۲۰ هزار نفر هستند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ابهامات مطرح شده توسط نماینده، گفت: ابهامات وارد است و می‌طلبد به رأی نمایندگان گذاشته شود و از کمیسیون تقاضا داریم حداقل طی ۱۰ روز ابهامات را رفع کنند تا مجدداً لایحه به صحن بازگردد.

کد خبر 532196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.