اعلام دلیل تصادفات بامدادی سه اتوبوس

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا جزئیات و دلایل سه تصادف رخ داده برای اتوبوس‌های مسافربری را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ احمد شیرانی با بیان اینکه متأسفانه امروز سه حادثه مرتبط با ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌های کشور رخ داد، گفت: اولین حادثه که مربوط به تصادف میان اتوبوس اسکانیا با کامیون ایسوزو بود در ساعت ۵:۲۲ صبح امروز در محور سمنان-گرمسار در محدوده پلیس راه گرمسار-ایوانکی رخ داد و در پی آن اتوبوسی که با ۲۹ مسافر در حال حرکت از مبدا گناباد به سمت تهران بود با کامیون برخورد کرد.

وی با بیان اینکه این حادثه مورد فوتی نداشت و برابر گزارش‌ها تنها سه نفر در آن مصدوم شدند، گفت: کارشناسان پلیس راه با بررسی صحنه و شواهد تصادف عدم توجه به جلو از سوی راننده اسکانیا را عامل این حادثه اعلام کردند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه دومین حادثه نیز در استان سمنان و در کیلومتر ۱۵ محور سرخه-آرادان رخ داد، گفت: در این حادثه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که با ۲۰ مسافر در حال حرکت از تایباد به سمت تهران بود واژگون شده و متأسفانه در جریان آن سه تن جان خود را از دست دادند. تعدادی از مسافران نیز دچار مصدومیت شدند.

شیرانی علت واژگونی اتوبوس را تخطی راننده از سرعت مطمئنه اعلام کرد و گفت: رانندگان اتوبوس‌ها حتماً باید با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند.

وی حادثه دیگر را نیز مربوط به ساعت ۱۵ دقیقه بامداد امروز در آزادراه کرج - قزوین اعلام کرد و افزود: در تصادف راننده اتوبوس اسکانیا که در حال حرکت در محدوده بهشت سکینه بود، با یک دستگاه سواری تیبا برخورد کرد که در پی آن دو سرنشین اتوبوس مصدوم شدند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه این اتوبوس با ۲۵ سرنشین در حال حرکت از مبدا تهران به سمت اردبیل بود، گفت: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را بی‌توجهی راننده اسکانیا به مسیر مقابل اعلام کرد.

شیرانی در پایان تاکید کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باید توجه کافی به مسیر مقابل را داشته باشند و حتماً علاوه بر قوانین و مقررات مربوط به رانندگی، آئین‌نامه‌های مربوط به حمل و نقل مسافر و ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز رعایت کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 532069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.