محدودیت‌های کرونایی جدید در مجارستان با افزایش تعداد مبتلایان

پس از هفته‌ها نادیده گرفتن توصیه‌های کارشناسان بهداشتی برای اقدامات سخت‌گیرانه‌تر در مقابله با کووید -۱۹، دولت مجارستان از اول نوامبر پوشیدن ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی و همچنین واکسیناسیون کارمندان دولتی را اجباری کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موفق نبودن دولت مجارستان در مقابله با کرونا را می‌توان به اعتقاد قاطع نخست وزیر این کشور نسبت داد که باور داشت "این بیماری همه گیر را می‌توان تنها از طریق واکسیناسیون دسته جمعی کنترل کرد، در حالی که پوشیدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و سایر اقدامات حفاظتی تأثیر کمی بر روند کنترل آن دارد."

اکنون در مواجهه با دو برابر شدن عفونت‌های فعال در یک هفته و رسیدن به عدد بالای ۳۱۵۴۴ نفر و بستری شدن بیش از ۱۹۷۰ نفر در بیمارستان و گزارش ۲۰۴ مورد نیاز به مراقبت‌های ویژه، به نظر می‌رسد که دولت متوجه خطر این بیماری شده است.

دو تصمیم دیگر دولت با هدف کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا نیز اعلام شده است؛ اولین مورد شامل ممنوعیت سراسری عیادت از بیماران بستری در بیمارستان‌ها است. دومین اقدام نیز اجباری کردن واکسیناسیون برای کارمندان است که پیش از این به جز افراد شاغل در بیمارستان‌ها برای همه اختیاری بود؛ کارمندان دولت برای حضور در سرکار خود باید مدرکی مبنی بر واکسیناسیون ارائه دهند. شهرداران نیز حق دارند این الزامات را در شوراهای محلی اجرا کنند.

اقدامات محدودکننده‌ای نیز برای بازدید از خانه‌های سالمندان شهرداری اعمال خواهد شد، هرچند ملاقات غیر تماسی بستگان به شرط داشتن کارت مصونیت همچنان امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 532037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.