آیا افراد واکسینه‌شده درگیر کرونای طولانی می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده نیز ممکن است علائم کرونای طولانی‌مدت را تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال بروز کرونای طولانی‌مدت در میان افراد واکسینه شده مطالعه جدیدی انجام دادند و اطلاعات پزشکی مربوط به تقریباً ۲۰ هزار نفر را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسیناسیون از افراد در برابر عواقب بیماری کووید -۱۹ مانند کرونای طولانی مدت، بی نظمی ضربان قلب، درد مفاصل، دیابت نوع دوم، بیماری کبد، اختلالات خواب و اختلالات خلقی و اضطراب محافظت نمی‌کند. محققان معتقد هستند همانطور که ممکن است افراد پس از واکسینه شدن به ویروس کرونا آلوده شوند، این احتمال نیز وجود دارد که بعضی از علائم کووید -۱۹ طولانی‌مدت را تجربه کنند.

افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت ممکن است تا چندین هفته یا حتی چندین ماه درگیر علائم بیماری کووید -۱۹ باشند. نتایج مطالعات پیشین نشان می‌دهد که تقریباً ۱۰ درصد افراد بین ۱۸ تا ۴۹ سال که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند کرونای طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند. این میزان برای افراد بالای ۷۰ سال ۲۲ درصد گزارش شده است. بنابراین پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که سن در این زمینه نقش مهمی دارد و با افزایش سن خطر ابتلاء به کرونای طولانی‌مدت نیز افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 531945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.