اداره شهر بر اساس الگوی «شهر همگرا» است/ توجه به محله محوری در سال ۱۴۰۱

شهردار اصفهان گفت: برای اداره شهر اصفهان الگوی «شهر همگرا» در نظر گرفته شده و به زودی کارگاه‌های آموزشی آن ویژه کارکنان شهرداری توسط معاونت برنامه‌ریزی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم آبان ماه_ در دیدار با مدیر، معاونان و کارکنان شهرداری منطقه ۱۴، اظهار کرد: اصل نخست در الگوی شهر همگرا، همگرایی و اولین گام همگرایی سازمانی است، تا زمانی که در سازمان همگرایی، همدلی و همراهی شکل نگیرد، هیچ اتفاق مثبتی شکل نخواهد گرفت؛ به عنوان مثال ابتدا باید همدلی بین بدنه کارکنان و مدیر شهرداری منطقه ۱۴ شکل بگیرد و گام دوم ایجاد همگرایی بین سازمانی بین شهرداری و همه سازمان‌هایی است که می‌توانند در عمران و آبادانی منطقه کمک کنند.

وی با تاکید بر همگرایی بین شهرداری و مردم، تصریح کرد: یکی دیگر از اصول شهر همگرا، مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری است، هر چه بتوانیم از مشارکت مردم برای عمران منطقه استفاده کنیم به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مقیاس خدمت در الگوی شهر همگرا، محله است، گفت: هر صبح وقتی مردم از منزل خارج می‌شوند باید تغییر را در شهر احساس کنند از این رو در سال ۱۴۰۱ باید در کنار پروژه‌های شاخص منطقه‌ای، مهم منطقه‌ای و منطقه‌ای پروژه‌های محله محور نیز تعریف شود.

وی با تاکید بر اینکه در شهر اصفهان ۲۰۰ محله وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در مدت چهار سال آینده هر سال ۵۰ محله در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر ارتقا پیدا خواهد کرد، افزود: بر اساس این طرح باید معابر و جداره‌ها خیابان‌ها اصلاح شود و اتفاقات فرهنگی و اجتماعی در محله‌ها شکل گرفته و تعاملات اجتماعی پویا شود.

قاسم‌زاده تصریح کرد: کشف و رفع مسائل در محلات با استفاده از مشارکت مردم، نخبگان محله‌ها و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف باید انجام شود که در این مسیر شهرداری بیشتر باید نقش هماهنگ کننده و نقطه مرکز همگرایی را داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: منطقه ۱۴ در پیاده‌سازی الگوی شهر همگرا جز مناطق پیشتاز باشد، زیرا از استعداد بالایی برخوردار بوده و دارای مردمی سخت‌کوش، قانع و قدرشناس است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه نگاه بی‌اعتمادی به مردم باید برداشته شود، اظهار کرد: مردم به تعبیر امام خمینی (ره) ولی‌نعمتان ما هستند و باید اصل را بر اعتماد به آنها گذاشته و با کمک مردم محله‌ها را آباد کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با روحیه جهادی و نگاه درست و جهان بینی مدیر جدید منطقه ۱۴ شهرداری به زودی این منطقه به یکی از بهترین مناطق شهر تبدیل شود و سطح رضایت مردم نسبت به شهر، شهرداری و نظام از مسیر خدمت خادمان مردم در شهرداری ارتقا پیدا کند.

کد خبر 531938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.