تسریع در بهره‌برداری آرامستان جدید بلداجی

شهردار شهر بلداجی با تاکید بر تسریع در فعال‌سازی آرامستان این شهر، گفت: تاکنون حدود ۹۰۰ میلیون تومان برای آرامستان جدید هزینه شده و نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار برای انجام اموری همچون محوطه‌سازی است.

رسول خوشکام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آرامستان فعلی بلداجی در مرکز شهر قرار دارد و روند تکمیل آرامستان جدید شهر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آرامستان جدید در شمال شهر واقع شده است، افزود: عملیات اجرایی فاز نخست آن شامل ایجاد ۸۰۰ قبر، جاده و بلوار انجام شده و حداقل امکانات در آن محیا است.

شهردار شهر بلداجی با بیان اینکه مشکل حدود یک‌هزار مترمربع گازرسانی با همکاری متولیان به زودی مرتفع خواهد شد، ادامه داد: برق رسانی مشکل دیگر این آرامستان است که در این راستا تاکنون مکاتبات زیادی انجام شده است؛ البته با توجه به منابع محدود شهرداری‌ها عملاً مشارکت مالی توسط شهرداری امکان پذیر نیست و نیازمند کمک شرکت برق برای فراهم ساختن تیرهای برق مورد نیاز آرامستان هستیم.

وی گفت: با وجود امکانات و تجهیزات فراهم شده در آرامستان، انتظار داریم اداره برق همکاری لازم را داشته باشد، زیرا آرامستان فعلی در مرکز شهر، مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده که بحرانی است.

خوشکام با بیان اینکه سالن تدفین، سردخانه و غسالخانه برای آرامستان جدید پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۹۰۰ میلیون تومان برای آرامستان جدید هزینه شده و نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار برای انجام اموری همچون محوطه‌سازی است.

وی ادامه داد: آرامستان فعلی با واقع شدن در نزدیکی مدارس، در مسیر عبور دانش آموزان قرار گرفته که جلوه مناسبی برای شهر ندارد از این رو در صدد فعال شدن آرامستان جدید هستیم.

شهردار شهر بلداجی خاطرنشان کرد: این آرامستان در مسیر تردد مردم و در مجاورت منازل مسکونی است که به دلیل حضور جمعیت زیاد برای برگزاری مراسمات آلودگی صوتی زیادی به همراه دارد که به شکل مستمر در روحیه مردم تأثیر بسزایی داشته و مردم نیز نسبت به این موضوع معترض هستند.

وی تاکید کرد: این آرامستان در آینده به جای گسترش یافتن، باید به فضای سبز تبدیل شود.

کد خبر 531904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.