وزیر نفت: مشترکان پرمصرف گاز هزینه بیشتری باید بدهند

وزیر نفت گفت: مشترکانی که در سقف تعیین شده مصرف کنند قیمت پارسال را پرداخت خواهند کرد و آنهایی که بیشتر از سقف تعیین شده برای مصرف گاز، مصرف کنند به طور قطع باید هزینه بیشتری هم بدهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، «جواد اوجی» پس از دیدار سرزده از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرد سال مصرف گاز در بخش خانگی و صنایع افزایش یافته است که از هموطنان درخواست می‌شود با برنامه‌ریزی نسبت به کنترل مصرف و رعایت صرفه جویی دقت لازم را به کار برند.

وی ادامه داد: بر این اساس مشترکانی که مصرف خود را کنترل نکنند به طور قطع مشمول افزایش قیمت خواهند شد.

وزیر نفت گفت: در بخش تولید گاز آمادگی ۱۰۰ درصدی وجود دارد و پیش‌بینی این است که با برنامه‌ریزی شرکت‌های ملی گاز و پخش فرآورده‌های نفتی و در عین حال ذخیره‌سازی سوخت مایع مناسب در نیروگاه‌ها و صنایع زمستان امسال را بدون چالش پشت می‌گذاریم.

اوجی افزود: سوخت رسانی به نیروگاه‌ها نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نزدیک به سه میلیارد لیتر حجم ذخیره سوخت نیروگاه‌ها است که نسبت به پارسال ۴۵۰ میلیون لیتر بیشتر است.

وی ادامه داد: گازرسانی حداکثری به نیروگاه‌ها در دستور کار قرار دارد تا کمتر سراغ استفاده از سوخت مایع بروند.

وزیر نفت گفت: اکنون آمادگی خوبی در بخش گاز با توجه به تعمیرات اساسی که در بخش بالادستی تولید گاز صورت گرفته وجود دارد.

اوجی افزود: فاز دوازدهم پارس جنوبی تا فردا تعمیرات اساسی خود را به پایان خواهد رساند و آمادگی ۱۰۰ درصدی در تولید گاز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین تعمیرات در بخش پالایشگاه‌ها انجام شده و برای ایستگاه‌های تقویت فشار پیش بینی می‌کنیم با برنامه‌ریزی خوب و ذخایری که در نیروگاه‌ها و صنایع وجود دارد زمستانی بدون مشکل خواهیم داشت. جای هیچ گونه نگرانی نیست.

کد خبر 531855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.