اژه‌ای: فساد هزاران تن برنج و ذرت در بندر امام خمینی(ره) قابل تحمل نیست

رییس قوه فضاییه با بیان اینکه فساد هزاران تن برنج و ذرت در انبارهای بندر امام خمینی (ره) قابل تحمل نیست گفت: این مساله به هیچ وجه منطقی و عقلانی نیست که ما برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم هزینه کنیم و بعد سال‌ها در انبارها بماند و فاسد شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای شامگاه پنجشنبه در نشست شورای قضائی خوزستان در واکنش به گزارش دادستان کل کشور درباره اوضاع واردات و صادرات بندر امام خمینی (ره) و وضعیت مساله دار انبارهای این بندر و فساد هزاران تُن برنج و ذرت در این انبارها گفت: باید به این وضعیت خاتمه داد.

وی در ادامه با اشاره به نیازهای گسترده بخش‌های مختلف قضائی و سازمان‌های وابسته در خوزستان، دستور داد مبالغ تخصیصی به مراجع قضائی این استان از محل اعتبارات خاص و اعتبارات ملی قوه قضائیه افزایش یابد.

رئیس قوه قضائیه افزود: استان خوزستان نیازمند توجه ویژه است و تلاش می‌کنیم در حد مقدورات با تخصیص رقمی مازاد به حل مشکلات این استان کمک کنیم.

اژه‌ای همچنین در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره وضعیت نامناسب سه انبار اموال تملیکی خوزستان و بلاتکلیفی صدها پرونده، با بیان اینکه در بحث فروش اموال تملیکی که هم اکنون با اجازه حاکم شرع و پس از مراحل کارشناسی و مزایده انجام می‌شود، این روش را غلط دانست و گفت: به طور قطع حاکم شرع نمی‌تواند برای حجم زیادی از اموال دپو شده تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: اگر نیاز اصلاح قانون است پیگیری شود و اگر نیاز نیست تدبیری صورت گیرد تا تصمیم گیری درباره اموال تملیکی متمرکز بر یک حاکم شرع نشود و اگر این موضوع مربوط به رئیس عدلیه است حکم می‌دهم یک قاضی سیار به انبار اموال تملیکی برود و همانجا رأی بدهد.

رئیس قوه قضائیه از استاندار خوزستان خواست هیأتی را به این انبارها اعزام کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن اموال دپو شده را بررسی و برای آنها تصمیم گیری و تعیین تکلیف شود.

در این نشست "محمد صاحبکار" معاون راهبردی قوه قضائیه با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد مجموعه‌های قضائی خوزستان، از پیشنهاد تأمین نیروی انسانی مورد نیاز این مجموعه‌ها از طریق بومی‌گزینی خبر داد و گفت: در روزهای آینده فراخوان مربوط به جذب نیرو اعلام خواهد شد.

کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در این نشست از لزوم تأمین امکانات فناورانه مورد نیاز برای توسعه هوشمندسازی سیستم قضائی خوزستان سخن گفت و خواستار موافقت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تأسیس دفاتر خدمات قضائی الکترونیک جدید در این استان شد که مورد موافقت وی قرار گرفت.

رفاهی، مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از مکاتبات مردمی در آستانه این سفر برای مقامات عالی دستگاه قضا گفت: در مجموع دو هزار و ۶۹۷ فقره درخواست مردمی در این سفر واصل شد.

وی ادامه داد: در مدت حضور رئیس دستگاه قضا و همراهانش در استان خوزستان، ۵۳۱ ملاقات مردمی در مدت ۹ ساعت انجام شد و تمامی درخواست‌ها ثبت و برای متقاضیان پیامک ارسال شد.

مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه گفت: مجموعه درخواست‌ها و مطالبات مردمی در مدت دو هفته در مرکز ارتباطات مردمی در تهران مورد کارشناسی قرار می‌گیرد و برای پیگیری به استان ارجاع می‌شود تا در مدت یک ماه به آن پاسخ بدهند.

رفاهی همچنین با تاکید بر اینکه دادگستری خوزستان به طور ویژه به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه توجه خواهد کرد افزود: پس از وصول پاسخ دادگستری درباره نتیجه رسیدگی‌به درخواست‌ها در مدت سه ماه آسیب شناسی دقیقی درباره مسائل مطرح‌شده صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم نیز در این نشست، دیدار مردمی در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه را مؤثرترین بخش این سفر بیان کرد و از مسؤولان دادگستری خوزستان خواست که به طور ویژه به درخواست‌ها و مکاتبات مردمی در حاشیه این سفر رسیدگی کنند.

وی نیز با تقدیر از رئیس قوه قضائیه و هیأت همراه در سفر به این استان گفت: خوزستان استانی مظلوم است که بیش از ۲۰ سال است چنین هیأتی از دستگاه قضائی به آن سفر نکرده بود و این بار جدیت رئیس عدلیه برای کمک به حل مسائل خوزستان کاملاً مشهود است.

رئیس دادگستری خوزستان با اشاره به مشکلات متعدد حوزه قضائی و کمبود اعتبار، امکانات و نیروی انسانی متناسب با حجم بالای کار در استان، خواستار توجه ویژه برای تأمین نیازهای بخش‌های قضائی شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای که به همراه معاونان و مسؤولان ارشد قضائی روز پنجشنبه سفری یک روزه به خوزستان داشت، جمعه شب اهواز را به قصد تهران ترک کرد.

کد خبر 531846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.