تزریق دز تقویت کننده واکسن کرونا به افراد مبتلا به اختلالات خلقی

متخصصان معتقدند که افراد مبتلا به اختلالات خلقی باید دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اخیراً اعلام کرده است که افراد مبتلا به اختلالات خلقی مانند افسردگی و طیف اسکیزوفرنی بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن قرار دارند؛ بنابراین افراد مبتلا به این نوع اختلالات خلقی باید در اولویت دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا قرار گیرند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از یک سوم بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ طی ۶ ماه پس از آلوده شدن به ویروس کرونا درگیر بیماری‌های ذهنی و مشکلات عصبی شدند. افرادی که نوع شدیدتر بیماری را تجربه کردند بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به مشکلات عصبی نادر قرار گرفتند.

نتایج مطالعه مشابه دیگری نیز نشان می‌دهد که یک ارتباط قوی بین اختلالات خلقی و بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن وجود دارد. به گفته محققان، لازم است افراد مبتلا به افسردگی و دیگر اختلالات خلقی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند. از آنجایی که با گذر زمان میزان آنتی بادی تولید شده در بدن افراد پس از دریافت واکسن کاهش پیدا می‌کند، دریافت دز تقویت کننده باعث می‌شود افراد در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند.

کد خبر 531712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.