تشکیل پنجمین پارلمان عراق با چالش‌های متعددی روبه‌رو است

یک کارشناس مسائل عراق گفت: کمیساری‌های انتخابات حاضر به پذیرش اتهام دستکاری در انتخابات نیستند و به نظر می‌رسد تشکیل پنجمین پارلمان عراق با چالش‌های متعددی روبه‌رو باشد.

فرزان شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازشماری آرای انتخاباتی عراق اظهار کرد: در حال حاضر معترضان به نتیجه انتخابات پارلمانی عراق معتقدند که سرور دستگاه‌های اخذ رأی که عمدتاً در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بوده است، دستکاری سازمان یافته شده است. بر همین اساس معترضان در خواست بازشماری دستی آرای انتخابات را داشتند.

وی افزود: کمیساری متولی انتخابات پارلمانی عراق بازشماری دستی تمامی آرای اخذ شده را رد کرده و تنها دستور بازشماری صندوق‌هایی که مورد شکایت قرار گرفته بود را صادر کرده است. بر اساس آمار، شکایت ۲۷۰ صندوق اخذ رأی پذیرفته شده که همین موضوع باعث شروع مجدد موج اعتراضات به این تصمیم شده است.

این کارشناس مسائل عراق تاکید کرد: در صورتی که تنها ۲۷۰ صندوق اخذ رأی به صورت دستی شمارش شود، بعید است که در نتایج فعلی انتخابات پارلمانی عراق تأثیر بسزایی داشته باشد؛ بر همین اساس معترضان خواستار بازشماری دستی تمامی صندوق‌های اخذ رأی هستند.

شهیدی ادامه داد: در حال حاضر معترضان با تشکیل هیئت هماهنگی در منزل نوری مالکی بیانیه‌ای را در راستای اعراض به نتایج انتخابات پارلمانی عراق صادر کردند؛ در مقابل نیز کمیساری‌های انتخابات حاضر به پذیرش اتهام دستکاری در انتخابات نیستند و به نظر می‌رسد تشکیل پنجمین پارلمان عراق با چالش‌های متعددی روبه‌رو باشد.

کد خبر 531687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.