شهید گمنام دانشگاه صنعتی اصفهان شناسایی شد

"شهید حسین شکرائیان" که به عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه صنعتی اصفهان دفن شده بود از طریق انجام آزمایش "دی‌ان‌ای " شناسایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، شهید حسین شکرائیان که به عنوان شهید گمنام در سال ١٣٨٦ در دانشگاه صنعتی اصفهان دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش "دی ان ای" شناسایی شد.

شهید حسین شکرائیان فرزند محمدحسن متولد ١٣٣٧، جمعی لشکر ٣٢ انصارالحسین (ع) از همدان به جبهه اعزام شد و در تاریخ ٢٥ مهر ١٣٦١ در عملیات مسلم بن عقیل (ع) در سومار به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند.

این شهید والامقام در زمان شهادت دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت بود و از قضا مزار پاک وی به دلیل عدم شناسایی بیش از ١٤ سال و به صورت گمنام محل انس دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

روز گذشته و پس از گذشت ٣٩ سال چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این شهید توسط محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک و جهان کشتی که پیش‌تر مدال طلای خود را به یکی از شهدای گمنام اهدا کرده بود، در حرم مطهر امام رضا (ع) به پدر و مادر شهید شکرائیان اطلاع داده شد و این خانواده از چشم‌انتظاری درآمدند.

در طی این مراسم، مادر شهید شکرائیان، لوح تقدیری به آقای محمدرضا گرایی اهدا کرد و در آن برای اهدای مدال طلای این قهرمان به یک شهید گمنام تشکر و قدردانی کرد و خبر افتخار ملبس شدن وی به لباس خادمی حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) را به او دادند.

کد خبر 531677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.