کاهش چشمگیر آلودگی هوا در منطقه کم انتشار آلایندگی بروکسل

اداره محیط زیست و انرژی بروکسل نتایج گزارش ارزیابی در مورد تأثیرات منطقه کم انتشار (LEZ) بر کیفیت هوای شهر و انواع وسایل نقلیه‌ای که شهروندان بیشترین استفاده از آن را دارند، منتشر کرد که بر اساس آن انتشار گازهای گلخانه‌ای در شهر به طور قابل توجهی کاهش داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان این مناطق را با بهبود پایدار کیفیت هوا مرتبط می‌دانند، به‌ویژه وقتی صحبت از آلاینده‌هایی مانند نیتروژن، دوده و ذرات ریز گرد و غبار می‌شود که برای سلامت جسم و روان مضر است. علاوه بر این، محله‌های کم‌انتشار ابزار مؤثری برای تغییر عادات شهروندان و ترویج استفاده از وسایل نقلیه سبز است.

در ژانویه ۲۰۱۸، شهرداری پایتخت بلژیک تصمیم گرفت تا با ایجاد یک منطقه کم انتشار آلاینده در سراسر شهر، اقدامی جسورانه برای پاکسازی هوا انجام دهد. این ناحیه تحت تأثیر استانداردهای اروپا در مورد آلودگی وسایل نقلیه قرار دارد، بنابراین ورود خودروهای تحت استاندارد یورو ۴ با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

خودروهای یورو ۳ از ژانویه ۲۰۲۰ به طور کامل ممنوع شده است؛ این اقدام می‌تواند تعداد وسایل نقلیه را محدود کند و در عین حال استفاده از حمل و نقل عمومی را به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه برای شهروندان ترویج کند.

کاهش چشمگیر آلودگی هوا در منطقه کم انتشار آلایندگی بروکسل

اکنون، دولت محلی خود را برای افزایش محدودیت‌ها از ژانویه ۲۰۲۲ با ممنوعیت کلی خودروهای دیزلی تحت استاندارد یورو ۴ آماده می‌کند. قرار است تا سال ۲۰۳۰ ورود خودروهای دیزلی در منطقه کم انتشار ممنوع شود.

به نظر می‌رسد که این استراتژی باعث کاهش چشمگیر وسایل نقلیه آلاینده شود. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، در سال ۲۰۲۰ آلودگی مضر دوده ۳۸ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۸ بوده است. محققان همچنین به کاهش ۹ درصدی اکسید نیتروژن اشاره کردند. آلودگی دوده و نیتروژن با مشکلات تنفسی و قلبی و همچنین اختلالات روان مرتبط است.

یکی دیگر از پیامدهای مهم منطقه کم انتشار آلاینده، کاهش وسایل نقلیه سنگین آلاینده است. در سال ۲۰۱۸، ۶۲ درصد از کل خودروها در بروکسل با دیزل کار می‌کردند، در حالی که این تعداد در سال ۲۰۲۰ به کمتر از نصف کاهش یافته است. خودروهای هیبریدی در این کشور در حال افزایش است و باعث کاهش استفاده از وسایل نقلیه آلاینده شده است.

کاهش چشمگیر آلودگی هوا در منطقه کم انتشار آلایندگی بروکسل

کد خبر 531630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.