نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و نساجی

سه کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امروز پرسپولیس و نساجی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۸ امروز جمعه - ۳۰ مهر ماه - در آزادی میزبان نساجیبود که در نهایت با برتری سه بر یک آن‌ها پایان یافت. این مسابقه حساس را محمد امیر عرب براقی سوت زد که چندین صحنه مشکوک را در پی داشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی، حسین نجاتی و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گل آل‌کثیر آفساید بود؟

در دقیقه ۱۲ پاس رو به جلو پشت مدافعین برای مهدی ترابی با فرار او و پاس گلش برای عیسی آل‌کثیر همراه شد اما داور گل را به خاطر آفساید مردود اعلام کرد.

رودنیل: آفساید نبود و گل سالم پرسپولیس سوخت.

نجاتی: به هیچ عنوان آفساید نبود. کمک اول مسابقه اشتباه در ارزیابی داشت چون که مهاجم میانی پرسپولیس در آفساید بود ولی توپ به مهاجم سمت چپ رفت و کمک عجولانه پرچم را به علت تخلف آفساید بالا برد.

سلیمانی: کمک داور افساید آل کثیر را نگرفت، او در فاز اول جایی که ترابی توپ را دریافت می‌کند به اندازه یک کفش این بازیکن نسبت به بازیکن نساجی در آفساید قرار داشت و کمک یک آفساید میلی متری اعلام کرد که کاملاً درست بود و باید به کمک داور برای این صحنه تبریک گفت زیرا در این صحنه یک مهاجم دیگر کاملاً در آفساید قرار داشت.

نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و نساجی

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: در دقیقه ۴ خطا امیری پشت محوطه در نزدیکی کمک داور بود که اعلام نکرد. دقیقه ۴۳ آوانتاژ خوب داور منجر به گل پرسپولیس شد. تصمیمات داور در خصوص اخطارها و کارت‌ها درست بودند. دقیقه ۴۹ خطا روی آل کثیر اعلام نشد. دقیقه ۸۴ خطا روی مهدی ترابی گرفته نشد و همین موضوع اعتراضش و کارت زرد را برای او به دنبال داشت. دقیقه ۸۷ آفساید به درستی اعلام شد. دقیقه ۸۸ مدافع نساجی خطایی را انجام نداد که باعث اعتراض نیمکت نساجی و کارت گرفتن‌شان از داور شد. در مجموع خود امیر عرب براقی ایرادی نداشت و فقط نکته مهم گل پرسپولیس بود که به اشتباه آفساید اعلام شد.

سلیمانی: عرب براقی با توجه به بازی پر برخوردی که بود واقعاً قضاوت خوبی کرد و مدبرانه قضاوت کرد. دقیقه ۲۵ می‌توانست به ایوب کلانتری کارت زرد بدهد زیرا از جمله حریف جلوگیری کرد، اما به دلیل داشتن کارت زرد داور بازی را مدیریت کرد که به نظرم کار خوبی کرد و مدیریت خود را نشان داد. در نیمه دوم همه کارت‌ها به جز کارت زرد مهدی ترابی در دقیقه ۸۰ به دلیل اعتراض بود. البته نباید کادرهای فنی دو تیم اعتراض می‌کردند و کارت می‌گرفتند زیرا این عمل در بازی بازیکنان نیز مؤثر است و باید کادرهای فنی از این موضوع پرهیز کنند.

کد خبر 531612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • . ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    خداوکیلی کارشناسا کورن
  • ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کی اینو افساید گرفت همین توپ گل شد جالب حالا برین گل استقلال به الومینیوم رو ببنید از این سختره اون نیتونن تشخیص بدن مال لنگ رو ن