ضرورت حمایت بیشتر از هنرمندان تازه‌کار

یک هنرمند نقاش گفت: بهتر است که گالری داران و افرادی که در حمایت از هنرمندان نقش دارند برای تعدیل قیمت ورودی گالری‌ها تلاش یا بکوشند جهت دیده شدن آثار هنرمندان تازه‌کار، حداقل سالی یک بار نمایشگاه‌های گروهی رایگان، برپا شود تا افراد بتوانند آثار هنری خود را ارائه و خودشان را به عرصه هنر معرفی کنند.

مهرناز عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به باور برخی افراد امروزه، شرط دیده شدن در دنیای هنر، داشتن "پارتی" و "آشنا" در این عرصه است.

وی افزود: البته از گذشته‌های دور و از زمان دربار و پادشاهان نیز روال کار به همین شکل بوده؛ هنرمندانی که در خدمت اشراف بودند پاداش‌های بسیار دریافت می‌کردند و باقی هنرمندان به ورطه فراموشی سپرده می‌شدند و در انزوا به سر می‌بردند.

این نقاش جوان تصریح کرد: فعالیت حرفه ای من در رشته نقاشی از ۱۰ سال پیش آغاز شد. هنر نقاشی را نزد پدرم که او نیز نقاش بود فراگرفتم و در حال حاضر مشغول آمادگی برای برگزاری یک نمایشگاه گروهی از طرف انجمن نقاشان اصفهان هستم. تا به حال یک نمایشگاه فردی و سه نمایشگاه گروهی هم داشتم که نمایشگاه بعدی در دی ماه برپا خواهد شد.

وی همچنین گفت: تا به حال بیش از ۵۰ تابلو نقاشی کرده ام که در بیشتر آثارم از سبک سورئال استفاده کردم. سورئال سبک مورد علاقه من در نقاشی است و در اوایل فعالیت هنریم از آثار نقاشان بزرگ دنیا در این سبک کپی برداری می‌کردم.

عسگری در پاسخ به این پرسش که آیا تابلوهای نقاشی شما پیام خاصی برای گفتن دارد؟ پاسخ داد: بله؛ در پس زمینه آثار هنری هر نقاش، پیامی نهفته است. برای من این پیام، بیان احساسات و تفکراتم و نشأت گرفته از دل جامعه است، اما متأسفانه از طرف نهادها و ارگان‌ها از هنرمندان حمایت چندانی نمی‌شود و از طرفی عموم مردم نیز از هنر دور شده اند.

عسگری ادامه داد: برای مثال اگر یک اثر "آبستره" به نمایش گذاشته شود، اکثریت افراد نمی‌توانند با این مدل از آثار ارتباط برقرار کنند و به درک صحیحی از آن برسند؛ از همین رو هدف من به عنوان یک نقاش، افزایش آگاهی اجتماعی در رابطه با هنر نقاشی و در ارتباط قرار دادن افراد بیشتر با این هنر والا است. هرچند که قیمت بالای ورودی برخی گالری‌ها مانع این اتفاق می‌شود.

وی در مورد موانع راه هنرمندان نقاش در جامعه کنونی افزود: با توجه به هزینه بسیار بالای بوم‌های نقاشی و وسایل رنگ آمیزی، بهتر است که گالری داران و افرادی که در حمایت از هنرمندان نقش دارند برای تعدیل قیمت ورودی گالری‌ها تلاش یا بکوشند جهت دیده شدن آثار هنرمندان تازه‌کار، حداقل سالی یک بار نمایشگاه‌های گروهی رایگان، برپا شود تا افراد بتوانند آثار هنری خود را ارائه و خودشان را به عرصه هنر معرفی کنند.

کد خبر 531583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.