نقش‌آفرینی بانوان در مدیریت شهری نیاز ضروری قم است

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: نیاز به  نقش آفرینی بانوان در عرصه های مدیریت شهری به عنوان نیازی ضروری مطرح شود. نظر به نقش زنان در فرهنگی اسلامی-ایرانی این ضرورت بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرجس نیازمند در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"رشد چشمگیر سرعت شهر و شهرنشینی و گسترش مسائل و مشکلات زیست شهری، سبب شده تا نیاز به نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مدیریت شهری به عنوان نیازی ضروری مطرح شود. نظر به نقش زنان در فرهنگی اسلامی-ایرانی این ضرورت بیش از پیش احساس می‌شود.

شناخت و رسیدگی به نیاز زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور اهمیت زیادی دارد خاصه اینکه نشاط، امنیت روانی، رضایتمندی از زندگی و… از مسائل مهمی است که تأثیر مستقیم در پرورش و تربیت نسل آینده دارد. در چنین شرایطی شورای اسلامی شهر قم بعنوان یکی از نهادهای تحقق مطالبات و پاسخ به نیاز این بخش اثرگذار در جامعه دارد. در این راستا توجه به محیط‌های زنانه در شهر، ایجاد فضاهای تفریحی، فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان، برقراری امنیت و آرامش در فضای شهری و برخورداری از شهری حامی زنان و کودکان و… تنها بخشی از مطالبات این بخش از جامعه است.

در شهری زندگی می‌کنیم که زیر سایه کریمه اهل بیت خانم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه، خواهر گرامی امام رأفت و مهربانی هستیم و این موضوع نگاه ویژه ای به زنان در ابعاد مختلف را می‌طلبد. حتی نامگذاری روز قم هم به روز ورود خانم حضرت معصومه (س) نام گذاری شده است و زیارت این بانوی گرامی بهانه حضور مجاوران و زائران است بنابراین شایسته است پیوست‌هایی خاص زیست بانوان و خانواده طراحی شود.

وضعیت فعلی شهر قم و انتقادات مختلف ثابت می‌کند باید یک رکن مستقل در شورای شهر با نگاه ویژه به این مسائل وجود داشته باشد. برای ایجاد جایگاه مناسب مسائل بانوان و خانواده می‌بایست کارشناسان امور بانوان و خانواده آنالیزی از کل شهر داشته باشند. مسائل این حوزه دارای چشم‌انداز بالا دستی باشد و کمیته بانوان و خانواده دارای جایگاهی که بتواند در تصمیم گیری های مختلف حضور داشته باشد.

در تنظیم بودجه، شهرسازی، معماری، حمل و نقل و تنظیم شبکه معابر، طراحی بوستان‌ها و ارائه خدمات متناسب با نیازهای بانوان و خانواده افراد کمیته کسانی که واقف به نیازهای بانوان و خانواده باشند. برای مثال شهرسازی و اصلاح بافت فرسوده با نگاه به خانواده ایجاد معابر و بوستان‌ها و دسترسی پذیری به آن با تعریف شهر دوستدار کودک و خانواده."

کد خبر 531562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.