بورس امروز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

حمایت بسیار خوب در محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحد منجر به بازگشت به روند صعودی شد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ چهارشنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۵۰ واحدی در سطح ۳۷۶ هزار و ۴۶۹ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۶۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۰۱ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۳۷ واحدی به سطح ۱۹ هزار و ۸۰۸ واحد رسید.

بورس امروز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۷ هزار و ۲۴۴ و ۲۹ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد و ۹۵۴ میلیون و یک میلیارد و ۹۴۶ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

حمایت بسیار خوب در محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحد منجر به بازگشت به روند صعودی شد.

بورس امروز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار شرکت‌ها

حرکت ذوب‌آهن اصفهان در مسیر توسعه با تولید محصولات جدید

ذوب‌آهن اصفهان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ با وجود کمبود مواد اولیه و بحران آب، در تولید چدن مذاب ۱۰ درصد نسبت به شش ماهه اول سال گذشته رشد داشت و ۱۲ محصول جدید نیز به سبد محصولات این مجتمع اضافه شد. یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان این مطلب گفت: با جهش قابل توجه درآمد، سود خالص این شرکت رشد چشمگیری نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته داشته است. وی افزود: میزان صادرات ۶ ماهه اول سال جاری این مجتمع عظیم صنعتی نیز ۶۰۵ هزار و ۶۰۶ تن می‌باشد که ارزش دلاری آن ۱۰۵ درصد و تناژ آن ۳۱ درصد رشد داشته است.

شصدف: شرکت در مهر ماه ۸۴ میلیارد فروش ثبت کرده. میانگین فروش و کل فروش سال مالی قبل به ترتیب ۴۳ و ۵۱۴ میلیارد تومان بوده است. جمع فروش ۷ ماهه به ۵۴۷ میلیارد تومان رسیده است. شصدف در این ماه چهار هزار و ۵۹۳ تن دوده تولید و سه هزار و ۲۰۰ تن فروخته است. میانگین تولید و فروش در شش ماهه سه هزار و ۶۳۸ و سه هزار و ۳۲۴ تن بوده است. شرکت در سال گذشته به طور میانگین سه هزار و ۴۵۱ تن دوده تولید و سه هزار و ۵۷۴ تن فروخته است. نرخ فروش دوده در این ماه ۲۶ هزار و ۲۳۳ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است. شرکت این محصول را در سال گذشته با نرخ ۱۱ هزار و ۹۹۰ تومان و در هفت ماهه سال جاری با نرخ ۲۳ هزار و ۶۵۷ تومان فروخته است.

پتایر: ایران تایر در مهر فروش ۱۲۳ میلیارد تومانی داشته است و جمع فروش ۷ ماهه را به ۷۹۹ میلیارد رسانده است. میانگین فروش شش ماه ابتدایی سال ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است. همچنین میانگین فروش ماهانه و مجموع فروش سال مالی قبل به ترتیب ۹۴ و هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان بوده است. شرکت در این ماه دو هزار و ۱۷۵ تن محصول تولید و دو هزار و ۲۳۷ تن فروخته است. جمع تولید هفت ماهه ۱۴ هزار و ۸۱۱ و جمع فروش ۱۴ هزار و ۵۶۱ تن شده است. شرکت در سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۸۶ تن محصول تولید و ۲۷ هزار و ,۶۳۵ تن فروخته است. عمده محصولات شرکت تایر بایاس و تایر رادیال سیمی می‌باشد.نرخ فروش تایر رادیال سیمی در این ماه ۵۴ هزار و ۵۹۶ تومان به ازای هر کیلو گرم بوده است. شرکت این محصول را در هفت ماهه سال جاری با نرخ ۵۴ هزار و ۹۰۳ تومان و در سال گذشته با نرخ ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته است.

کگاز: شیشه و گاز در مهر فروش ۳۰ میلیارد تومانی داشته است و جمع فروش ۷ ماهه را به ۱۷۱ میلیارد رسانده است. میانگین فروش ماهانه و مجموع فروش سال مالی قبل به ترتیب ۲۱ و ۲۵۲ میلیارد تومان بوده است. شرکت در این ماه ۱۵ میلیون عدد بطر تولید کرده و ۱۶.۸ میلیون عدد فروش داشته است. میانگین تولید و فروش در ۶ ماه گذشته به ترتیب ۱۵.۶ و ۱۵.۲ میلیون عدد بوده است. میانگین تولید و فروش ماهیانه در سال مالی قبل هر دو ۱۸ میلیون عدد بوده است.

فسبزوا: تولید فسبزوار در مهر ۶۷ هزار تن بوده است متوسط تولید شش ماه گذشته ۶۸ هزار تن به ازای هرماه ثبت شده است. متوسط تولید سال مالی گذشته ۵۷ هزار تن بوده است. این تولیدکننده آهن اسفنجی در مهر ۱۱۰ هزار تن فروش داشته است. به طور متوسط از فروردین تا شهریور ۶۴ هزار تن فروش را گزارش کرده است. متوسط فروش سال مالی قبل ۵۵ هزار تن بوده است. فسبزوار سال قبل به طور متوسط هر ماه ۴۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است. در مهر درآمد ۸۸۹ میلیاردی را گزارش کرده و در شش ماه قبل به طور متوسط ۵۱۰ میلیارد تومان درآمد داشته است. نرخ فروش هشت هزار و ۱۰۰ تومانی به ازای هر کیلو بوده است. متوسط نرخ فروش فروردین تا شهریور هشت هزار و ۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو گزارش شده است.

آریا: متوسط تولید اتیلن و سی تری پلاس شرکت در سال مالی ۹۹ برابر ۹۳ هزار تن بوده است که این عدد در شش ماهه برابر ۹۴ هزار تن برای هر ماه است و برای مهر برابر ۹۲ هزار تن گزارش شده است. متوسط فروش ماهانه سال ۹۹، ۹۲ هزار تن انواع محصول بوده است که سهم صادرات ۵۸ هزار تن ثبت شده است. در سه ماهه به طور متوسط برای هر ماه فروش ۷۷ هزار تنی را داشت (سهم صادرات ۴۲ هزار تن) و در تابستان به طور متوسط ۱۰۰ هزار تن (سهم صادرات ۶۴ هزارتن) و در مهر ۹۳ هزار تن (۵۷ هزار تن صادرات) است.

در فصل اول سال جاری به طور متوسط هر ماه هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان فروش گزارش کرده بود و در فصل دوم برابر دو هزار و ۲۴۱ و در مهر هم عدد عالی دو هزار و ۴۰۸ میلیاردی است. متوسط نرخ پلی انواع اتیلن آریاساسول در سال ۹۹ برابر ۱۹۳ هزار ریال برای هر کیلو بوده که در سه ماهه اول برابر ۲۴۲ هزار و ,۳۳۸ ریال و در سه ماه دوم ۲۴۴ هزار و ۶۵۸ بوده است. در مهرماه هم رشد ۱۰ درصدی نسبت به ماه قبل دارد و برابر ۲۹۱ هزار و ۹۸۴ ریال است.

بازارهای جهانی

قیمت طلا صبح چهارشنبه در آسیا کاهش یافت، در حالی که دلار آمریکا اندکی عقب نشینی کرد

معاملات آتی طلا با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۱۷۸۸.۳۵ دلار رسید. کاهش محرک‌ها و افزایش نرخ بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را افزایش داد. درآمدهای خوش‌بینانه شرکت‌ها و کاهش نگرانی‌ها در مورد تورم بالا نیز جذابیت سرمایه گذاری امن طلا را کاهش داد.غول‌های فناوری Microsoft Corp وgoogle Alphabet هر دو درآمدی بیش از انتظار داشتند و سهام آنها رشد کرد.

همچنین، شاخص اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در ماه اکتبر افزایش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد تورم بالا با چشم انداز مثبت بازار کار خنثی شد که نشان می‌دهد رشد اقتصادی در حال افزایش است. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر اخبار نشست بانک ژاپن (BOJ) و بانک مرکزی اروپا (ECB) هستند که هر دو در روز پنجشنبه برگزار می‌شوند.در مورد سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۳.۹۵ دلار در هر اونس رسید. پلاتین ۰.۷ درصد و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت.

نقشه بازار بورس

بورس امروز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 531552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.