یونان میزبان بزرگ‌ترین پارک منطقه مدیترانه

شهرداری یونان قصد دارد با سرمایه‌گذاری مبلغ یک میلیون یورو، بزرگ‌ترین پارک را در منطقه مدیترانه بسازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای سراسر جهان در طول سالیان اخیر به دنبال یافتن راهکارهایی برای سبز شدن و دوستدار محیط زیست بوده‌اند. در حالی که بعضی از این مناطق به اقدامات کوچکی هم‌چون توسعه پارک‌های جیبی در مناطق شلوغ شهری اقدام کرده‌اند، بعضی دیگر فعالیت‌های قابل توجهی را به کار بسته و تغییرات بزرگی ایجاد کرده‌اند.

شهرداری یونان یکی از این موارد است که اعلام کرده در آینده‌ای نزدیک بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پارک را در منطقه مدیترانه، شهر پالینی، خواهد ساخت. با توجه به توافقات انجام گرفته، هزینه کل پروژه مذکور مبلغی بالغ بر یک میلیون یورو خواهد بود که پرداخت ۷۵ هزار یوروی آن را منطقه آتیکا تقبل کرده است. به گفته شهرداری یونان، بیشه شهری پانورامای پالینی، با تقریباً ۶۰ هکتار مساحت و مجهز بودن به کیوسک‌ها، نیمکت‌ها، فواره‌ها و یک سالن ورزشی در فضای باز، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پارک شهری نه تنها در پالینی بلکه در سراسر منطقه مدیترانه خواهد بود.

یونان میزبان بزرگ‌ترین پارک منطقه مدیترانه

علاوه بر این، شهرداری یونان تأکید دارد که پیاده‌سازی این پروژه می‌تواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مداخلات احیای جنگل و حفاظت از کوه پنتلیکوس نیز در نظر گرفته شود چرا که پروژه مذکور با کاشت بیش از یک‌هزار رأس درخت و درختچه همراه خواهد بود.

مناطق وسیع فضاهای سبز به طرق مختلف برای محیط زیست، اقتصاد و نیز شهروندان مفید است. کاملاً بدیهی است که پارک‌ها گرمای شهری را کاهش می‌دهد، هوای پاک‌تری دارد، از سیستم‌های طبیعی محافظت می‌کند و رفاه را ارتقا می‌دهد. با این وجود، این موارد تنها فواید فضاهای سبز محسوب نمی‌شود و پارک‌ها بر دیگر جنبه‌های زندگی نیز تأثیر دارد؛ تأثیرات اقتصادی از جمله دیگر مزایای ایجاد فضای سبز به حساب می‌آید، چرا که گسترش پارک‌ها منجر به جذب خریداران خانه خصوصاً خانواده‌هایی با فرزندان خردسال و یا بازنشستگان می‌شود. بدین ترتیب با افزایش قیمت املاک و اموال، درآمد شهرداری‌ها بهبود یافته و اقتصاد رشد می‌کند. بدین‌ترتیب، سرمایه‌گذاری روی توسعه بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پارک شهری در مدیترانه برابر است با سرمایه‌گذاری پالینی و منطقه آتیکا روی بهبود محیط زیست، اقتصاد و شهروندان.

یونان میزبان بزرگ‌ترین پارک منطقه مدیترانه

کد خبر 531542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.