واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال چه زمانی آغاز می‌شود؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال از هفته اول ماه نوامبر آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این متخصصان معتقدند که کودکان نوع خفیف یا بدون علامت بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند، اما آمار ارائه شده نشان می‌دهد که این گروه از افراد نیز ممکن است در معرض نوع شدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن قرار بگیرند. علاوه بر این، کودکان می‌توانند بیماری را به دیگران نیز منتقل کنند؛ بنابراین لازم است واکسن کرونا را دریافت کنند تا در برابر ویروس کرونا ایمن شوند و خطر انتقال ویروس مورد نظر به دیگران نیز کاهش پیدا کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده از واکسن فایزر برای کودکان پنج تا ۱۱ سال را صادر کرده است، در این صورت فقط کودکان کمتر از چهار سال واجد شرایط دریافت واکسن نیستند. مقامات بهداشتی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ سال از هفته اول ماه نوامبر آغاز خواهد شد و از آن زمان گروه زیادی از کودکان واکسینه خواهند شد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تاییدیه تزریق دز تقویت کننده واکسن کرونا را برای افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند صادر کرده است، زیرا این گروه از افراد بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن قرار دارند.

کد خبر 531538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.