بازار هفتگی انزلی به مکان سابق منتقل می‌شود

سرپرست شهردار بندرانزلی گفت: بازار هفتگی (شنبه بازار) این شهر به مکان سابق منتقل می‌شود.

مهدی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازار هفتگی (شنبه بازار) انزلی با حدود ۷۰ تا ۸۰ سال قدمت، همواره حس نوستالژیک برای این شهروندان شهر دارد و مردم روزهای شنبه با علاقه و شوق زیاد محصولات محلی و اقلام مورد نیاز خودشان را از بازار خریداری می‌کنند.

وی افزود: در خرداد ۱۳۹۴ بازار سنتی پس از چندین دهه برپایی در جوار رودخانه شنبه بازار روگا، با مصوبه شورای اسلامی شهر به محوطه انبار اداره قند و شکر سابق انتقال یافت، اما این جابجایی، طی این مدت مزاحمت‌ها و مشکلاتی را به لحاظ سرو صدا و پارک بیش از حد خودرو در کوچه‌های مجاور برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده و باعث رنجش خاطر و شکایت بسیار زیاد شهروندان شده است.

سرپرست شهرداری انزلی تصریح کرد: در روزهای شنبه با برپایی بازار، ترافیک شدیدی در خیابان نواب صفوی ایجاد می‌شود و شهروندان را هنگام عبور از کمربندی با مشکل مواجه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انتقال بازار هفتگی انزلی به مکان سابق در دوره پنجم شورا اسلامی شهر مصوبه شد و اکنون با مصوبه شورای تأمین شهرستان و رعایت بعضی از مقدمات و اعمال محدودیت‌هایی به لحاظ فضا، بازار روز شنبه هفته آینده به محل سابق انتقال خواهد یافت.

خلیلی افزود: در طرح تفصیلی آتی انزلی، محل برگزاری بازار سنتی دیده شده است. و طبق تعریف بازار محلی، باید محصولات محلی و تولیدی اهالی منطقه در بازار به فروش برسد. لذا در تلاش هستیم برای حفظ شکل سنتی آن، از ورود بعضی از فروشندگان اقلام غیرضروری به بازار جلوگیری کنیم.

وی گفت: به منظور نظم بخشیدن به بازار، تعیین فضایی محدود برای دست فروشان و صدور کارت ورود برای آنها نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 531521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.