تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار

شهردار گلپایگان از آمادگی شهرداری در واگذاری ۸۰۰ هکتار زمین در محدوده شهری برای ایجاد شهرک صنعتی خبر داد و گفت: در بودجه ۱۴۰۰ برای کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار یک میلیارد تومان تخصیص دادیم.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از راه‌اندازی سایت بازیافت خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در استان اصفهان هیچ سایتی به صورت کامل راه اندازی نشده است، اما اداره محیط زیست مشکلاتی از سایت بازیافت این شهرستان مطرح کرده که تا دو هفته دیگر برطرف و آماده فعالیت است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰ برای کارخانه بازیافت تخصیص دادیم، افزود: شهرداری گلپایگان دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز برای این کارخانه دیون ایجاد کرده است، در مراحل بعدی سایت آزمایشگاه و تولید کمپوست استاندارد با توجه به نیاز کشاورزی منطقه نیز ایجاد می‌شود.

شهردار گلپایگان با اشاره به اجرای تفکیک زباله در مبدا، گفت: سال گذشته از سازمان شهرداری‌ها ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کردیم اما پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: کارخانه بازیافت زمین برگشت نداشت، پنج هکتار زمین برای آن در نظر گرفتیم و فقط یک میلیارد تومان هزینه حفاری پرداخته شد.

شکرزاده با اشاره به طرح ۸۰۰ هکتاری شهرداری گلپایگان برای ایجاد شهرک صنعت در پشت پارک جنگلی شهر که در مجاورت شهرک‌های صنعتی و در حریم شهر قرار دارد، ادامه داد: مصوبات و اجازه‌های آن گرفته شده است و با همان قیمت شرکت شهرک‌ها آماده واگذاری به شرط رعایت گروه بندی‌های اداره محیط زیست است.

کد خبر 531499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.