اگر تیمی بازیکن کرونایی دارد باید مدرک آن را ارائه دهد/به حرف باشگاه ذوب آهن اعتماد کردیم

زمانی که می خواستیم با ذوب آهن قرار داد ببندیم، مدیرعامل باشگاه اعلام کرد به جز بازیکنان ملی پوش بازیکن خارجی هم به تیم اضافه می کنیم که ماهم به حرف باشگاه اعتماد کردیم و قرار داد بستیم

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه ذوب آهن امسال برای حضور در لیگ برتر بسکتبال زیر نظر فرزاد کوهیان بازیکنان ملی پوش و سطح بالای ایرانی خوبی را جذب کرد که یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود. باشگاه ذوب آهن در زمان ثبت قرار داده به بازیکنان و سرمربی تیم قول حضور بازیکن خارجی را داد، اما در حال حاضر دو هفته از شروع لیگ برتر بسکتبال گذشته و این قول عملی نشده است، خبرنگار ایمنا در رابطه با این موضوع و وضعیت تیم بسکتبال ذوب آهن گفت و گویی با سجاد مشایخی ملی پوش تیم بسکتبال ذوب آهن داشته که در ادامه می‌خوانید:

لغو نخستین بازی لیگ مقابل خانه بسکتبال خوزستان چقدر در روحیه و آمادگی بازیکنان ذوب آهن تأثیر گذاشت؟

زمانی که اعلام کردند بازی با خانه بسکتبال خوزستان لغو شده، شوکه شدیم زیرا همه بازیکنان آماده این مسابقه بودند. قصد داشتیم قبل از بازی با کرمان در شرایط مسابقه قرار بگیرم زیرا رقابت مهمی برای ما بود و بازی تدارکاتی کمی داشتیم.
با لغو این بازی برای نیم فصل که همه تیم‌ها استراحت می‌کنند ما باید بازی انجام دهیم.

آیا کرونا مسئله‌ای برای سو استفاده کنند و لغو بازی‌ها شده؟ این مسئله چقدر به لیگ برتر بسکتبال آسیب می‌زند؟

مدت زمان لیگ برتر بسکتبال زیاد است و تا اردیبهشت ماه در گیر آن هستیم. اگر تیمی بازیکن کرونایی دارد باید مدرک آن را ارائه دهد تا فدراسیون مطمئن شود زیرا سلامتی بازیکنان اهمیت دارد، اما اگر به دلیل نبود بازیکنان خارجی خود کرونا را مطرح کردند و می‌خواهند بهانه بیاورند که بازی نکنند کار قشنگی نیست زیرا تیم‌ها خود را از یک هفته قبل از مسابقه آماده می‌کنند، برنامه ریزی دارند و در تهران اردو می‌زنند که لغو شدن بازی‌ها به باشگاه‌ها ضرر مالی می‌رساند و باعث بهم ریختن تمرکز بازیکنان می‌شود.

فدراسیون بسکتبال برای جلوگیری از اینکار چه اقدامی می‌تواند انجام دهد؟

در مرحله اول که فدراسیون از روی اعتماد به باشگاه‌ها پیش می‌رود، اما باید مکانی را در نظر بگیرند که مورد اعتماد همه باشد و تیم‌ها آنجا تست کرونا دهند تا کسی به جواب تست شکی نکند.

بازی با مس کرمان چطور بود؟

اولین بازی ما در لیگ برتر بسکتبال بود که رقابت سختی داشتیم، مس کرمان دو بازیکن خارجی دارد و در شرایط مسابقه بود که چنین چیزی را ما نداشتیم. بازی را خوب شروع کردیم، در کوارتر دوم و سوم تمرکز لازم را نداشتیم ولی توانستیم اختلاف امتیاز را زیاد کنیم و برنده بازی شویم.

 اگر تیمی بازیکن کرونایی دارد باید مدرک آن را ارائه دهد/به حرف باشگاه ذوب آهن اعتماد کردیم

بازیکنان خارجی چقدر در عملکرد یک تیم بسکتبال تأثیر دارند؟

زمانی که می‌خواستیم با ذوب آهن قرار داد ببندیم، مدیرعامل باشگاه اعلام کرد به جز بازیکنان ملی پوش بازیکن خارجی هم به تیم اضافه می‌کنیم که ما هم به حرف باشگاه اعتماد کردیم و قرار داد بستیم، اگر می‌دانستیم باشگاه به حرف خود عمل نمی‌کند، ماهم حرفی از قهرمانی نمی‌زدیم. بیشتر بازیکنان سابقه بازی در تیم ملی و تیم‌های خوب را دارند، زمانی که باشگاه حرفی می‌زند باید به آن عمل کند. مدیرعامل عوض شده ولی تصمیمات در هیئت مدیره گرفته می‌شود، شخص مدیرعامل از جانب باشگاه قول می‌دهد و بودجه آن تصویب شده است، قرار نیست پولی اضافه‌تر خرج شود.

دیگر تیم‌های لیگ برتر بسکتبال یک الی دو بازیکن خارجی دارند، ما اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم و تا مرحله پلی آف راحت پیش برویم به بازیکن خارجی نیاز داریم که باشگاه در رابطه با این موضوع باید هرچه سریع‌تر تصمیم گیری کند.

بازی با گرگان چطور بود؟

رقابتی حساس بود و پیروزی در این بازی برای ما اهمیت زیادی داشت، اما این اتفاق رخ نداد. کوارتر اول عملکرد خوبی داشتیم، کوارتر دوم خوب نبودیم و گرگان اختلاف زیادی به وجود آورد، در کوارتر سوم و چهارم پایاپای پیش رفتیم که بازی به وقت اضافه کشیده شد، در این تایم پنج دقیقه، بازیکنان ذوب آهن خسته بودند و تمرکز لازم را نداشتند که بازی را واگذار کردیم. گرگان بازیکنان خوبی دارد که در مقابل این تیم نباید اشتباه داشته باشی.

با توجه به اینکه در ثانیه‌های پایانی کوارتر چهارم بازی با گرگان شما با یک حرکت "فول گل" بازی را به تساوی کشاندی، عملکرد خود را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

عملکرد خوب یک بازیکن در تیم به دیگر بازیکنان هم بستگی دارد که همه بازیکنان ما خوب بودند. تیم خوبی داریم که برای پیروزی به زمین می‌رویم، امیدواریم نتایج خوبی بگیریم.

 اگر تیمی بازیکن کرونایی دارد باید مدرک آن را ارائه دهد/به حرف باشگاه ذوب آهن اعتماد کردیم

مصدومیت شما و آرمان زنگنه در چه حد است، برای بازی با نیروی زمینی می‌رسید؟

اواخر کوارتر چهارم آرنج یکی از بازیکنان گرگان به صورتم برخورد کرد که باعث پارگی ابروی من شد، دیگر نتوانستم به بازی ادامه دهم و مشکلی برای بازی با نیروی زمینی ندارم.

مچ پای آرمان زنگنه در کوارتر اول پیچ خورد که باید به آن رسیدگی کند زیرا در بازی‌های بعدی به او نیاز داریم.

در بازی با گرگان چقدر جای خالی بازیکن خارجی حس شد؟

بچه‌های ما همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا بهترین عملکرد را داشته باشند، در بازی با گرگان بازیکن خارجی این تیم تأثیر گذار بود و حیف است تیم خوبی مانند ذوب آهن بازیکن باکیفیت خارجی ندارد تا یاری دهنده تیم باشد.

پیش بینی شما راجع به بازی با تیم بسکتبال نیروی زمینی چیست؟

تیم جوانی دارند که اکثر بازیکنان آن‌ها سرباز هستند و دو الی سه بازیکن خوب دارند. یک باخت داشتیم که نباید روحیه خود را از دست دهیم زیرا اول راه است و زمان زیادی برای نتیجه گرفتن داریم. امیدوارم بتوانیم با اختلاف خوبی نیروی زمینی را شکست دهیم.

کد خبر 531473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.