۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
هوچی‌گری برای هیچ!

برد شیرین و در عین حال آسان سپاهان مقابل نفت مسجد سلیمان شاید تنها در همان نود دقیقه بازی برای نویدکیا و شاگردانش بی‌دردسر بود و پس‌از آن افشین پیروانی در نقطه نظری گفت که چرا باید این تبعیض ها برای حریف پرسپولیس باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برد شیرین و در عین حال آسان سپاهان مقابل نفت مسجد سلیمان شاید تنها در همان ۹۰ دقیقه بازی برای نویدکیا و شاگردانش بی‌دردسر بود. آن‌ها ۲۴ ساعت نمی‌دانستند دقیقاً کجا باید با کمالوند و شاگردانش مصاف کنند. این، همه ماجرا نبود و وقتی معلوم شد فولاد آرنا به جای ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان پذیرا طلایی‌پوشان است، توپ رقبا حسابی پر شد و افشین پیروانی، تندترین واکنش را به این اتفاق داشت.

سرپرست پرسپولیس معتقد است بازی در چمن هموار استادیوم شهدای فولاد اهواز امتیازی بوده که سپاهان را از این نبرد خارج از خانه، سربلند بیرون آورده است. او حتی گفته شاید همین سه امتیاز، قهرمان را در هفته آخر مشخص کند که البته در کورس تنگاتنگ این دو رقیب اصفهانی و تهرانی بعید هم نیست، اما آیا حرف زدن از چنین چیزهایی در هفته دوم لیگ صرفاً "نگرانی" است؟

طبعاً و قطعاً خیر! ۲۸ هفته پیش روی همه شانزده تیم لیگ برتر باقی مانده و حتی خود پرسپولیس با احتساب دیدار امروز، باید ۲۹ بار دیگر در لیگ به میدان برود. پس این گونه برآشفتن نه فریاد عدالت‌جویانه که «دست پیشی است تا بعدها پس نیافتند»! و گرنه کیست که آن تصاویر و وضعیت چمن ورزشگاه مسجدسلیمان را ببیند و نداند که آن ورزشگاه جای بازی نیست! به خصوص اگر آن شخص، افشین پیروانی باشد که سرد و گرم فوتبال ایران را چند دهه چشیده. پس آنچه پرده میان حقیقت و خواسته‌های سرپرست پرسپولیس را ضخیم می‌کند، ندانستن نیست.

عجیب‌تر که به باخت سنگین اوایل فصل قبلی سپاهان مقابل نفت مسجد سلیمان استناد می‌کند و معتقد است بعد از آن همه تغییری که دو تیم پیدا کرده‌اند، سپاهان شایسته برد دیداری نبوده که در یک نیمه‌اش سه بار تور دروازه حریف را به لرزه در آورده است. به علاوه که هر سه گل روی توپ‌های بلندی به ثمر رسید که فرقی نمی‌کرد در مسجد سلیمان سانتر شده باشد یا اهواز!

اگر از همه این مسائل بگذریم، باید از پیروانی بخواهیم به حافظه خود، سری بزند تا یادش بیاید تغییر استادیوم شهرداری ماهشهر، تعویق‌ها و سوپرکاپ‌هایی که از وقتی پرسپولیس به عضو ثابتش تبدیل شده، حتی یک بار هم سر وقت و مطابق با برنامه برگزار نشده است! این به نوعی صحبت‌های ضد و نقیضی است که افشین پیروانی مطرح می‌کند؛ قطعاً تبعیض در لیگ برتر فوتبال برای هر تیمی غیراخلاقی و نامناسب است و حس رقابت در لیگ را از بین می‌برد، اما شخصی باید از تبعیض و گرفتن امتیاز برای تیم رقیب سخن بگوید که قبل از آن تیمش امتیاز خاصی نگرفته باشد، به هر حال این گونه سخن‌های افشین پیروانی به نوعی پارادوکس محسوب می‌شود.

شاید اگر به موقع به هر یک از این اتفاق‌ها و چرخش میزبانی و شرایط به سود سرخ‌ها اعتراض شده بود، پیروانی خودش سینه سپر می‌کرد که به جای بهانه‌آوری، روی تیم‌تان تمرکز کنیم! اصلاً زشت نیست تیمی که رمز موفقیتش را دوری از بهانه‌جویی می‌داند و زبانش برای نصیحت رقبا در این چند ساله حسابی سرخ بوده، سرپرستش در هفته دوم به چیزی اعتراض کند که هنوز معلوم نیست به نفع پرسپولیس باشد یا نه چرا که شاید این تیم هم نتواند در ورزشگاه شهید بهنام محمدی پیکار کند!

ا ین همان سوزنی است که در فوتبال ما امثال پیروانی به خودشان نمی‌زنند، اما جوالدوزش را در تن هر رقیب فرو می‌کنند. شاید عادت به باور بدل شده که هر چه امتیاز خوب است را نهادهای فوتبالی باید دو دستی تقدیم پرسپولیس کنند!

کاش پیروانی می‌گذاشت چند ماهی از خدمت بزرگ سپاهان به پرسپولیس بگذرد و عرق آن بازی دوستانه خشک شود و بعد حرف‌هایی می‌زد که برای شنیدنش لازم نیست تا شروع مصاحبه‌های سرپرست پرسپولیس صبر کنیم؛ همین که سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید نمونه بهترش را ادمین‌های ۱۴-۱۵ ساله نوشته‌اند.

او و خیلی‌های دیگر در این روزهای فوتبال هر چه می‌گویند و اجرا می‌کنند همان چیزی است که هوادارها پشت گوشی‌هایشان در انتظارش نشسته‌اند. پیروانی حتی اگر چنین هدفی هم داشته باشد و خودش را تا این حد متعصب می‌داند، می‌توانست پس از باخت الهلال به جای طفره رفتن، از طرفداران پرسپولیس پوزش بطلبد، اما خوب بلد است چطور کاسه کوزه‌ها را سر دیگری بشکند.

به هر حال آنچه پیروانی و پیروانی‌ها، فوتبال را به سمتش سوق می‌دهند، "کور راهی" است که چه با فتحه و چه با ضمه خطرناک است و فایده‌ای جز ملتهب کردن بیشتر سکوهای هواداری ندارد.

کد خبر 531458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    نویسنده عزیز وقتتو‌ واسه این آدم طلف نکن این لمپن
  • رضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    ترس از قدرت سپاهان باعث شده از الان هوچی گری را شروع کنن‌.