بازار ارز دیجیتال امروز ۴ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین نتوانست بالای سطح ۶۴ هزار دلار تثبیت شود و شاهد یک اصلاح قیمتی در این رمز ارز بودیم. این رمزارز به سطح ۶۰ هزار دلار واکنش مثبت نشان داد. پیش بینی می‌شود که این رمز ارز بین محدوده ۶۰ تا ۶۴ هزار دلار نوسان کند.

به گزارش ایمنا و بر اساس یادداشتی که ایمان کرمی، کارشناس ارشد اقتصادی در اختیار این رسانه قرار داده است:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

• بیت کوین ۶۲ هزار ۲۷۳ دلار
• اتریوم ۴ هزار و ۱۸۲ دلار
• کاردانو ۲ دلار و ۱۷ سنت
• بایننس کوین ۴۸۴ دلار و ۱۰ سنت.
• دوج کوین ۲۶ سنت
• ریپل ۱ دلار ۱۲ سنت
• پولکادات ۴۳ دلار و ۶۴ سنت
• سولنا ۲۰۷ دلار ۴۴ سنت
• شیبا این و ۰۰۰۰۴۲/. دلار
• ترا ۴۳ دلار ۹۵ سنت
• مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین نتوانست بالای سطح ۶۴ هزار دلار تثبیت شود و شاهد یک اصلاح قیمتی در این رمز ارز بودیم. این رمزارز به سطح ۶۰ هزار دلار واکنش مثبت نشان داد. پیش بینی می‌شود که این رمز ارز بین محدوده ۶۰ تا ۶۴ هزار دلار نوسان کند. (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

اخبار مهم

بنا به اعلام شرکت فرانسوی Crypto Blockchain Industries ، این شرکت ارز دیجیتال در بازاربورس یورونکست (Euronext) پاریس لیست می‌شود ، این نشان دهنده رونق ارزهای دیجیتال در سراسر جهان است. این شرکت اعلام کرد که سهام خود را با قیمت ۲ یورو عرضه می‌کند و ارزش بازاری آن نیز، حدود ۳۸.۷ میلیون یورو (۴۵ میلیون دلار) است.

رئیس RACIB می‌گوید: روسیه هیچ کاری برای قانونگذاری ارزهای دیجیتال انجام نداده است.

به گفته یکی از حامیان صنعت محلی، علیرغم تصویب اولین قانون ارزهای دیجیتال روسیه در ژانویه ۲۰۲۱( دی ۱۳۹۹)، بازار ارزهای دیجیتال این کشور هنوز تا حد زیادی قانونگذاری نشده است و با ابهامات زیادی همراه است.
یوری پریپاچکین(Yury Pripachkin) ، رئیس انجمن اقتصاد رمزارزی ، هوش مصنوعی و بلاک چین (RACIB) ، استدلال کرد که مقررات موجود رمزارزی روسیه چیزی جز “نیمه اقدامات” نیست که هیچ ارتباطی با راه حل های سیستماتیک ندارد.

پریپاچکین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری محلی RBC به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ، اشاره کرد که طی چهار سال گذشته چندین دستور متوالی برای اتخاذ مقررات ارزهای دیجیتال صادر کرده است. مدیر اجرایی تاکید کرد که کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال از حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) به ۲.۷ تریلیون دلار فعلی رسیده است اما قانونگذاران محلی اساساً هیچ کاری برای به دست آوردن این ارزش انجام نداده‌اند.

پریپاچکین گفت: روسیه مطلقاً هیچ کاری برای قانونگذاری بازار ارزهای دیجیتال محلی که ۱۰ درصد از بازار جهانی ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد، انجام نداده است. وی افزود که اندازه بازار ارزهای دیجیتال روسیه با درآمد سالانه بودجه فدرال ۲۷۰ میلیارد دلاری قابل مقایسه است.

وی اظهار کرد: قانون رمزارزی روسیه در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» مبنای قانونی را برای کریپتو به معنای وسیع فراهم می‌کند اما اصطلاحات صنعتی عمده مانند قراردادهای هوشمند را تعریف نمی‌کند و فعالیت‌هایی مانند استخراج، صدور و مالیات را قانونگذاری نمی‌کند.

همچنین آنا ماکسیمنکو (Anna Maximenko)، مشاور شرکت حقوقی بین‌المللی Debevoise & Plimpton، معتقد است که مقررات فعلی رمزارز در روسیه «محدود به تعریف ارز دیجیتال» و چند جنبه دیگر مانند ممنوعیت پرداخت‌های رمزارزی است.

ماکسیمنکو به کوین تلگراف گفت: «سایر جنبه‌های گردش ارزهای دیجیتال، از جمله صرافی‌ها و الزامات سرمایه‌گذاران، در حال حاضر قانونگذاری نشده است. به گفته این کارشناس، فقدان مقررات منجر به وضعیتی می‌شود که هیچ صرافی رمز ارز در روسیه ثبت نشده است، زیرا ساکنان هنوز می‌توانند از خدمات صرافی خارجی مانند بایننس، هیوبی، پکسفول و دیگران استفاده کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دولت روسیه علاقه فزاینده‌ای به ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC) نشان می‌دهد و برخی از وزارت خانه‌ها پیشنهاد می‌کنند که ارزهای دیجیتال را با گس مرتبط استخراج کنند. با این حال، دولت روسیه در مورد علاقه ساکنان خود به بیت کوین بدبین است و بانک روسیه به دنبال محدود کردن تراکنش‌ها به صرافی رمزارزی است زیرا سرمایه‌گذاری کریپتو در بین سرمایه‌گذاران محلی بسیار محبوب شده است.

خریداران برای مجموعه NFT دیده نشده هفت میلیون دلار پرداخت کردند

سرمایه‌گذاران NFT مبلغ هفت میلیون دلار در یک حراجی هلندی سرمایه گذاری کرده‌اند که ۵۰ توکن آن فروخته شده و مالکیت آثار هنری دیجیتالی آنها تا دسامبر (آذر) ساخته نمی‌شود.

تایلر هابز (Tyler Hobbs)، هنرمند بانی سری محبوب NFT فیدنزا، ۱۰۰ اثر هنری دیجیتال منحصر به فرد را در جدیدترین مجموعه خود یعنی (کنترل ناقص) (Incomplete Control) در گالری «لحظات روشن» واقع در نیویورک از ۹ تا ۱۳ دسامبر (۱۸ تا ۲۲ آذر) عرضه خواهد کرد.

در ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر)، طرفداران هابز ۱۸۰۰ اتر (به ارزش بیش از ۷ میلیون دلار) را در ازای ۵۰ مورد از ۱۰۰ “توکن های طلایی” که به دارنده آن در طول رویداد مشخص می‌شود، اعطا کردند. هر یک از توکن ها دارای یک عدد بین یک تا ۵۰ است که مربوط به یک اثر هنری خاص از مجموعه است. توکن های طلایی از طریق یک حراج هلندی به میزبانی Mirror Protocol که فقط ۹۰ دقیقه طول کشید، فروخته شد. این توکن ها در ابتدا ۵۰۰ اتر قیمت داشتند.

هر ۵۰ توکن با قیمت بین ۳۰ اتر (تقریباً ۱۲۰،۰۰۰ دلار) و ۸۰ اتر (۳۲۰،۰۰۰ دلار) به فروش رسید. توکن های طلایی باقیمانده به طور تصادفی در ۵۰ کیف که در حال حاضر آثار هنری از سری قبلی هابز Fidenza یا پروژه CryptoCitizens NFT را در ۵ نوامبر (۱۴ آبان) دارند، توزیع می‌شود. هابز مجموعه کنترل ناقص خود را به عنوان بررسی موضوعات نقص توصیف می‌کند و اینکه چگونه حوزه دیجیتال قادر است از بسیاری از نقص‌های موجود در دنیای فیزیکی عبور کند. در وب سایت هابز آمده است: نیروهای هرج و مرج و آنتروپی به طبیعت گرمای خاصی می‌بخشند و الگوها و درس‌هایی وجود دارد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. من دوست دارم این عناصر را به دنیای دیجیتال معرفی کنم و کنترل ناقص این کار را ادامه می‌دهد.

کد خبر 531434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.