بورس امروز سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

شاخص کل بازار رشد ۰.۰۲ درصد و شاخص هم وزن کاهش ۰.۹۶ درصدی را تجربه کردند. شاخص کل فرابورس با کاهش پنج واحدی به سطح ۱۹ هزار ۶۷۱ واحد رسید.

به گزارش ایمنا و بر اساس یادداشتی که ایمان کرمی، کارشناس ارشد اقتصادی در اختیار این رسانه قرار داده است: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۳۳۶ واحدی به سطح یک میلیون ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش سه هزار ۶۳۲ واحدی در سطح ۳۷۶ هزار ۵۲۶ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۰۲ درصد و شاخص هم وزن کاهش ۰.۹۶ درصدی را تجربه کردند. شاخص کل فرابورس با کاهش پنج واحدی به سطح ۱۹ هزار ۶۷۱ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۶ هزار ۴۸۰ و ۳۱ هزار ۶۶۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵ میلیارد ۲ میلیون و ۱ میلیارد ۸۰۴ میلیون برگه سهم بود.

اخبار شرکت‌ها

ارفع: متوسط تولید ماهانه شمش آهن و فولاد ارفع در فصل بهار عدد عالی ۷۷ هزار تنی ثبت شد. ارفع در تابستان متوسط تولید ۳۵ هزار تنی را ثبت کرد و در مهر به ماه‌های خوب خود برگشته و توانست ۷۲ هزار تن شمش تولید کند. شرکت در مهر ۲۵ هزار تن شمش فولادی فروخت. این رقم در فصل بهار میانگین ۴۶ هزار تن ثبت شده بود. در تابستان متوسط ماهانه ۶۷ هزار تن محصول به فروش رسانده بود که در مهر به دلیل عدم فروش صادراتی، نتوانست آن ارقام را تکرار کند.

مبلغ درآمد ماهانه ارفع در مهر ۳۳۵ میلیارد تومان بود که پایین‌ترین فروش ماهانه از فروردین سال ۹۹ است. درآمد ماهانه ارفع در شش ماهه، میانگین ۷۳۶ میلیارد تومانی داشت. نرخ فروش شمش در این ماه ۹ درصد کاهش ماهانه داشت و به ۱۳،۱۵۴ تومان رسید. میانگین نرخ فروش تابستان ۱۳،۹۴۵ تومان به ازای هر کیلوگرم محصول ثبت شده بود.

فولاژ: شرکت در مهر ماه ۴۱,۵۶۵ تن تولید داشته است. میانگین تولید ماهانه سال ۹۹، ۳۹ هزار تن بوده و در شش ماهه سال جاری نیز در حدود ۳۲ هزار تن گزارش شده است. در مهر ۳۰,۳۹۷ تن فروش گزارش شده است. در سال ۹۸ میانگین فروش ۳۶ هزار تن بوده و در سال ۹۹ این عدد به ۳۹ هزار تن رسیده است. میانگین فروش ۶ ماهه سال جاری نیز ۳۲ هزار تن می‌باشد. شرکت در این ماه فروش ۷۲۲ میلیارد تومان را گزارش کرده میانگین فروش شش ماهه شرکت ۶۹۸ میلیارد تومان و میانگین فروش ماهانه سال قبل ۵۳۳ میلیارد تومان بوده است. نرخ فروش محصول آلیاژی در ماه مورد گزارش ۲۶۵,۵۸۴ ریال گزارش شده، در شهریور محصول آلیاژی با نرخ ۲۶۲,۱۵۰ ریال به فروش رسیده است. میانگین نرخ فروش سال ۹۹ و ۹۸ به ترتیب ۱۴۳,۰۶۴ و ۶۹,۶۴۶ ریال می‌باشد.

سقاین: خرداد ۲۰۱ میلیارد ریال بود که تیر هم مثل خرداد ۲۰۰ میلیارد ریال شد، در مرداد ۲۵۶ میلیارد ریال بود و شهریور با رشد ۳۴۹ میلیارد ریال شد و مهر به عدد ۱۷۷ میلیارد ریال کاهش یافت

۷ ماهه ۱,۶۲۶ میلیارد ریال شده و مدت مشابه سال قبل ۱,۰۰۵ میلیارد ریال بود. در دوره مذکور مقدار ۱۶.۲۶۲ تن سیمان پاکتی از نوع تیپ دو و به مبلغ ۸۳.۸۷۷ میلیون ریال و مقدار ۲۳۰ تن سیمان پاکت از نوع تیپ پنج و به مبلغ ۱.۱۶۳ میلیون ریال و مقدار ۲۵.۹۰۰ تن سیمان فله تیپ دو و به مبلغ ۹۱.۳۲۹ میلیون ریال و مقدار ۴۳۷ تن سیمان فله تیپ پنج و به مبلغ ۱.۵۴۳ میلیون ریال از طریق بورس کالا به فروش رسیده است.

ساراب: در تیر ۲۱۹ میلیارد ریال فروش داشت، در مرداد با رشدی خوب ۳۵۱ میلیارد ریالی شد و شهریور با رشد ۳۸۵ میلیارد ریال بود و مهر با کمی افت به ۲۲۲ میلیارد ریالی رسید، ۷ ماهه ۱,۹۴۱ میلیارد ریال فروش داشت، مدت مشابه سال قبل ۱,۴۰۰ میلیارد ریال بود.

با توجه به عرضه سیمان در بورس کالا از تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ تعهدات قبل از این تاریخ که شرکت ملزم به تحویل می‌باشد با قیمت مصوب تحویل می‌گردد.لذا از مقدار کل ۲۳۵۸۷ تن سیمان فله تحویلی به مبلغ ۸۳,۵۹۱ میلیون ریال مقدار ۱۱۴۳ تن با مبلغ ۳,۵۱۹ میلیون ریال مربوط به تعهدات قبل و۲۲۴۴۴ تن به مبلغ ۸۰,۰۷۲ میلیون ریال در بورس کالا و از مقدار کل ۲۸۸۸۷ تن سیمان پاکتی به مبلغ ۱۳۹,۲۸۶ میلیون ریال مقدار ۹۱ تن با مبلغ ۳۸۸ میلیون ریال مربوط به تعهدات قبل و۲۸۷۹۶ تن به مبلغ ۱۳۸,۸۹۸ میلیون ریال در بورس کالا عرضه شده است

رکورد تولید ماهیانه شمش تختال فخوز شکسته شد

معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان گفت: با تلاش کارکنان و برنامه‌ریزی مدون و بر اساس نیاز بازار، با تولید ۱۷۹ هزار و دویست و دوازده تُن شمش تختال، رکورد ماهیانه تولید این محصول راهبردی شکسته شد. رکورد تولید پیشین در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ به میزان ۱۶۸ هزار و سیصد و پنجاه و پنج تُن بود.

مهم برای پتروشیمی‌ها و خراسان

شرکت پتروشیمی خراسان اعلام نمود پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تغییر فرمول محاسبه نرخ گاز خوراک به استحضار می‌رساند تاکنون هیچ‌گونه ابلاغی در خصوص تغییر فرمول محاسبه نرخ گاز خوراک صورت نگرفته است و کماکان معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت بر اساس فرمول مصوب قبلی اقدام به محاسبه و ابلاغ نرخ گاز خوراک و سوخت می‌نماید.

فخوز: با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۱۴۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌گردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۰۸:۳۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ در استان خوزستان، شهر اهواز به آدرس اهواز - کیلومتر ۱۰ جاده اهواز بندر امام خمینی (ره) -شرکت فولاد خوزستان-دویست دستگاه- سالن اجتماعات برگزار می‌گردد

کوثر: با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۱۴۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌گردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۰۸:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ در استان تهران، شهر تهران به آدرس خیابان ولیعصر (عج) بالاتر از خیابان شهید بهشتی جنب کوچه دلبسته هتل سیمرغ برگزار می‌گردد حضور بهم رسانند.

هرمز: فولاد هرمزگان در فروردین فروش ۹۷۵ میلیاردی را گزارش کرد. در اردیبهشت و خرداد اعداد عالی ۲.۳۰۰ و ۱.۹۰۰ میلیاردی را داشت. در ماه‌های بعد با قطعی برق فروش‌های ۱.۷۰۰، ۱.۵۰۰، ۱.۸۰۰ میلیاردی را برای تابستان ثبت کرد و پاییز را با فروش ۱.۵۰۰ میلیاردی شروع کرده است. متوسط تولید در دو سال گذشته به طور متوسط هر ماه ۱۲۶ و ۱۲۱ هزار تن بوده است. در بهار متوسط تولید ۱۳۰ هزار تن و در تابستان به دلیل قطعی برق ۷۶ هزار تن بود و در مهر رکورد تولید شرکت با ۱۴۶ هزار تن ثبت شده است. موجودی اول سال شرکت در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۶۷ هزار تن بوده است در ۶ ماه ابتدایی فروش‌های ۷۱، ۱۶۱، ۱۳۱، ۱۰۹، ۸۱ ،۱۰۰ هزار تنی را داشت و با فروش ۹۳ هزار تنی مهرماه موجودی انتهای دوره هفت ماهه را به ۱۸۳ هزار تن رسانده است (۳ هزار میلیارد تومان) نرخ فروش اسلب فولاد هرمزگان در سال ۹۹ برابر ۹.۱۰۰ تومان برای هر کیلو بوده است که در سه ماهه ابتدایی ۱۴.۲۰۰ تومان و در سه ماهه دوم برابر ۱۶.۰۰۰ هزار تومان بوده است و در مهر ۱۶.۳۰۰ تومان است.

بازارهای جهانی

گلدمن ساکس پیش بینی کرد بهبود قوی تقاضای جهانی می‌تواند قیمت نفت برنت در پایان امسال را به رقمی بالاتر از ۹۰ دلار که این بانک پیش بینی کرده بود، برساند. این بانک سرمایه گذاری آمریکایی با اشاره به بهبود مصرف در آسیا پس از موج شیوع کرونای دلتا، پیش بینی کرد تقاضا برای نفت به زودی به حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز که سطح مصرف پیش از شیوع پاندمی ویروس کروناست، بازخواهد گشت. همچنین گلدمن ساکس برآورد کرد سوئیچ از گاز به نفت می‌تواند حداقل افزایش ۱ میلیون بشکه در روز تقاضا برای نفت سهم داشته باشد.

کد خبر 531432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.