امیرعبداللهیان: تماس‌های خود را با همه طرف‌ها در افغانستان دنبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه گفت: تماس‌های خود را با همه طرف‌ها در افغانستان دنبال می‌کنیم و مشورت‌ها و تماس‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران نسبت به هیات حاکمه سرپرستی و یا موقت در افغانستان در جریان است.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی اظهار کرد: تحولات افغانستان را با دقت دنبال می‌کنیم و باور داریم که تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان به عنوان مهمترین راهکار سیاسی پیش روی همه ما قرار دارد.

وی افزود: ما تماس‌های خود را با همه طرف‌ها در افغانستان دنبال می‌کنیم و نسبت به هیأت حاکمه سرپرستی و یا موقت در افغانستان تماس‌ها و مشورت‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران در جریان است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در عین حال برای کمک به افغانستان برای برون رفت از وضعیت کنونی از تمامی ظرفیت‌های گذرگاه‌های مرزی ایران هم برای تجارت‌های مرزی و هم برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و تسهیل این کمک‌های انسان‌دوستانه استفاده می‌کنیم.

امیرعبداللهیان با بیان این که ما همکاری‌های تجاری و اقتصادی با بخش‌های مختلف در افغانستان را ادامه خواهیم داد، گفت: معتقدیم هرچه بتوانیم وضعیت اقتصادی و معیشتی را بهبود بخشیده و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه سایر کشورها به افغانستان را در آستانه فصل سرما تسریع کنیم، با اوج کمتری از پدیده آوارگان به سمت مرزهای همسایه افغانستان مواجه خواهیم بود.

وی افزود: همکاری‌های ما در حوزه‌های مرزی، اقتصادی و تجاری در همه سطوح ادامه پیدا می‌کند، در عین حال تشویق هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان به اجرای مسئولیت‌های آن‌ها در قبال ایجاد صلح و ثبات و امنیت در این کشور مورد توجه جدی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان توافق کردیم که در نشست وزیران خارجه همسایگان افغانستان که در فردا در تهران برگزار خواهد شد، پیام واحدی را برای مردم افغانستان برای جام‌جهانی و هیلت حاکمه سرپرستی و موقت افغانستان داشته باشیم.

امیر عبداللهیان افزود: تلاش می‌کنیم با ادبیات و درکی مشترک برای برون‌رفت از شرایط پیچیده کنونی در منطقه به اقدامات جمعی خود ادامه دهیم.

منبع: ایرنا
کد خبر 531405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.