آخرین وضعیت احداث تقاطع‌های غیرهمسطح شهر اراک

مدیر کنترل و نظارت بر پروژه‌های عمرانی حوزه معاونت امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک اهم پروژه‌های عمرانی این کلانشهر را تشریح کرد.

مهدی بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین پروژه‌های موجود در بخش ابنیه و ساختمان می‌توان به احداث ساختمان‌های اداری مناطق دو و سه شهرداری اشاره کرد.

وی افزود: عملیات احداث ساختمان اداری منطقه دو شهرداری اراک واقع در کوی رضوی جنب معاونت عمرانی استانداری مرکزی از اسفندماه ۹۹ در زمینی به مساحت ۴۰۵۳ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز شد که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ همچنین احداث ساختمان اداری منطقه سه در زمینی به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع واقع در خیابان طالقانی جنب پل باقی زاده از آذرماه سال گذشته آغاز شده و در مجموع از پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصدی برخوردار است.

مدیر واحد کنترل و نظارت پروژه‌های عمرانی شهرداری اراک با اشاره به پروژه تکمیل مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی آفتاب واقع در میدان شهدا اظهار کرد: این پروژه واقع در میدان شهدا در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع با زیر بنای سه هزار مترمربع در قالب سه طبقه پارکینگ، چهار طبقه تجاری و یک طبقه فرهنگی و تفریحی در حال احداث است.

وی به پروژه احداث مرکز فروش پرندگان زینتی اشاره کرد و گفت: این پروژه به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع جنب جایگاه سی ان جی فراهان واقع در کمربندی شمالی در حال احداث است که تاکنون در حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بنیادی در خصوص آخرین وضعیت احداث تقاطع‌های غیر همسطح شهر اراک نیز گفت: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع غیر همسطح سردار مقاومت با اعتباری بالغ بر ۳۲۵ میلیارد ریال در حدود ۷۹ درصد است و عملیات تکمیلی آن با جدیت ادامه دارد. عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین (ع) از مدتی قبل با سونداژ و شناسایی تأسیسات معارض پروژه آغاز شده بود که به زودی با ارائه طرح جابه‌جایی تأسیسات مذکور توسط ادارات ذیربط و تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی آن رسماً آغاز می‌شود.

مدیر واحد کنترل و نظارت پروژه‌های عمرانی شهرداری اراک با اشاره به اجرای پروژه‌های جدول گذاری و پیاده رو سازی سطح شهر عنوان کرد: کلیه قراردادهای مربوط به جدول گذاری در سطح مناطق پنچ گانه و بافت تاریخی شهر اراک در حال اجرا بوده که مجموع اعتبار قراردادهای فوق بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال است و در شش ماهه نخست سال جاری در حدود ۱۷ هزار متر طول عملیات جدول گذاری تحت نظارت این معاونت صورت گرفته است.

بنیادی ادامه داد: عملیات پیاده روسازی نیز در سطح مناطق شهر اراک در حال اجرا است که در شش ماهه نخست سال جاری در حدود ۱۶ هزار مترمربع اجرای کف فرش در سطح شهر اراک انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حدود ۲۵ پروژه عمرانی و زیربنایی در سطح کلانشهر اراک تحت نظارت این معاونت در دست اقدام است که شامل بیش از ۵۰ قرارداد فعال در این زمینه است.

کد خبر 531397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.