مصوبه هوشمندسازی ثبت مشارکت‌ها در شهرداری تهران اجرا نشده است

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت‌ها و نحوه تشویق شهروندان است که بیش از ۸ ماه از آن گذشته است هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران با اشاره به اجرا نشدن مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت‌ها و نحوه تشویق شهروندان است که بیش از هشت ماه از این مصوبه گذشته است اظهار کرد: طبق ماده دوم مصوبه، باید بانک اطلاعات شهروندی در درگاه تهران من بر مبنای تشویق خود اظهاری و تجمیع بانک‌های اطلاعاتی خدمات تفریحی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی توسعه پیدا کند، هرماه یک خدمت جدید با اولویت حمل و نقل عمومی، ورزشی، فرهنگی و تفریحی به شهروندان ارائه شود و اظهار نظر شهروندان از طریق پروفایل‌شان فراهم شود.

وی ادامه داد: در این ماده آمده است که امکان فعالیت باشگاه‌های علاقمندی چون سلامت و باغات نیز فراهم شود اما تاکنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده و یا به شورای شهر گزارش نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ماده ۳ این مصوبه، تصریح کرد: معاونت مالی و اقتصادی شهری موظف شده حداکثر دوماه لایحه مدل تشویقی اعتباری برای ارائه امتیاز به شهروندان مشارکت جو و شهروندان کم برخوردار را جهت مشارکت تشویقی و مبتنی بر امتیازات اعتباری ناشی از ثبت اختیارات فردی شهروندی برای پرداخت عوارض و برخورداری از تخفیف‌ها ارائه کند که در این مورد نیز اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بنا بر ماده ۴ این مصوبه، ارائه لایحه سامانه جمع سپاری مقررات شهری طی حداکثر ۲ ماه در راستای امکان بررسی و مشاهده لوایح و طرح‌های شورای شهر توسط شهروندان و ارائه پیشنهادات و نظرات شهروندی در درگاه تهران من و ارتباط آن با سامانه امتیاز و اعتبار شهروندی ابلاغ شده که متأسفانه این لایحه نیز دریافت نشده است.

صادقی افزود: در ماده ۵ مصوبه، اطلاع رسانی از تمام روش‌های ممکن در بازه‌های زمانی ۳ ماهه به شهروندان ابلاغ شده است که در این ماده نیز هیچ گونه اقدامی انجام نشده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: براساس این تذکر از شهردار تهران، معاونت مالی و اقتصادی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شوراها درخواست دارم که پیگیری فوری انجام دهند تا این مصوبه محقق شود چراکه باعث افزایش مشارکت شهروندی، پرداخت عوارض شهری، توسعه شهر و شهروند هوشمند و برخورداری از خدمات شهری به ویژه خدمات حمل و نقل عمومی و تفریحی خواهد شد.

کد خبر 531305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.