مه مغزی ناشی از کرونا تا چه زمانی ماندگار است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ تا هشت ماه درگیر مه مغزی هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه به نظر می‌رسد افراد مسن‌تر بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به اختلالات ذهنی ناشی از بیماری کووید -۱۹ هستند، اما متخصصان معتقدند که افراد جوان و حتی کسانی که تا پیش از آلوده شدن به ویروس کرونا سالم بوده‌اند نیز ممکن است اختلالات ذهنی مانند مه مغزی را تجربه کنند. محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا ممکن است بر ذهن افراد در هر گروه سنی تأثیر بگذارد.

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی مدت زمان ماندگاری مه مغزی در میان بیماران مبتلا به کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و ۷۴۰ فرد با میانگین سنی ۴۰ سال که پیش از این هیچ مشکل ذهنی نداشتند را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت کننده در این مطالعه بیمارانی بودند که به صورت سرپایی درمان شده بودند، در بیمارستان بستری شده بودند یا در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد برخی از افراد بهبود یافته از بیماری کووید -۱۹ ممکن است تا هشت ماه درگیر اختلالات ذهنی مانند مه مغزی باشند، معمولاً مه مغزی با علائم دیگر مانند خستگی و اضطراب همراه می‌شود. محققان معتقدند که علائم طولانی مدت کرونا ممکن است در هر سطحی از بیماری کووید -۱۹ و هر گروه سنی رخ دهد.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

کد خبر 531291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.