واکنش چمران به انتصاب فامیلی زاکانی

رئیس شورای شهر تهران گفت: تعارض منافع با انتصاب نزدیکان فرق دارد. بحث مخالفت نیست و بحث قانون است و هرچه که قانون است باید اجرا شود. قطعاً آقای شهردار نیز چنین چیزی را می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص انتصاب یکی از بستگان زاکانی به سمت مشاور ویژه شهردار اظهار کرد: من در جریان نبودم اما می‌پرسم ببینم از چه قرار است، شنیدم اما پیگیری می‌کنم این موضوع را، این انتصاب براساس نسبت و این چیزها نبوده اما سوال می‌پرسم.

وی ادامه داد: اگر یک نفر از نزدیکان باشد هم می‌تواند جایگاه داشته باشد به شرط اینکه توان و قابلیت پذیرش انتصابات را داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا در انتصابات نباید دخالت داشته باشد چرا که شهردار را انتخاب می‌کند و مسئولیت آن با شهردار است، گفت: من در دوره‌های قبل حتی یک نفر را هم انتخاب نکرده بودم، چرا که مسئولیت با خود شهردار است.

چمران با بیان اینکه نظارت بحث دیگری است اما اینکه اعضا در انتصابات دخالت کنند خلاف است و نباید رخ دهد، اضافه کرد: بحث مشورت مسأله دیگری است و با عده‌ای از اعضا مشورت‌هایی به طور کلی می‌شود اما اینکه فردی را بگذارند تخلف است.

وی در واکنش به اینکه براساس مصوبه تعارض منافع مدیران شهرداری حق ندارند از بین بستگان خود انتصاب انجام دهند اظهار کرد: تعارض منافع با انتصاب نزدیکان فرق دارد.

چمران در پاسخ به اینکه اگر شهردار یکی از بستگان خود را در سمتی منصوب کند شما با آن مخالفت می‌کنید یا خیر، گفت: بحث مخالفت نیست و بحث قانون است و هرچه قانون است باید اجرا شود. قطعاً آقای شهردار نیز چنین چیزی را می‌پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که اگر فرد انتخابی با واکنش منفی رسانه‌ها و فضای جامعه جایگاه نداشته باشد، چه می‌شود گفت: این بستگی به نظر فردی دارد که انتصاب می‌کند. هر انتصابی موافق و مخالف دارد اما اگر در انجام کار توانایی لازم وجود نداشت شورا می‌تواند از جایگاه قانونی خود ورود کرده، سوال بپرسد و تذکر دهد و این موارد از اختیارات شورا است.

کد خبر 531281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.