توسعه محلات منطقه ۲ با مشارکت شهروندان و نخبگان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه حرکت برای توسعه و ارتقای کیفی شهر باید با استفاده از ظرفیت مردمی در دل محله‌ها انجام شود، گفت: در صدد هستیم خدمات مورد نیاز شهروندان را به صورت متوازن و محله محور ارائه کنیم تا امکان برخورداری تمام شهروندان در منطقه از خدمات با کیفیت فراهم شود.

محمد صیرفی‎‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رویکرد برنامه‌ریزی محله‌محور با مبنا قرار دادن محله‌ها به عنوان عناصر هویت بخش شهری، آنها را همچون منابعی پویا در راه ایجاد توسعه و انسجام اجتماعی به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد برنامه‌ریزی محله‌محور در جستجوی تعامل اجتماعی بوده و مشارکت نخبگان و معتمدین محلی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین گام‌هایی که این رویکرد می‌تواند بردارد، تحقق‌پذیری و برنامه‌ریزی در جهت دستیابی به پایداری اجتماعی در سطح محله است.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که شهروندان نسبت به محله خود احساس هویت کرده و در تمامی مراحل و فرآیندهای شناسایی مشکلات و تصمیم گیری‌ها و اقدامات اجرایی در محلات با مدیریت شهری همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ادامه داد: در این صورت وقتی مردم و ساکنان محلات در تهیه برنامه یا طرح توسعه محله خود مشارکت کنند، در طول مدت زمان اجرا و نگهداری از طرح نیز مشارکت خواهند کرد که این مهم قطعاً به پایداری اجتماعی، ارتقای کیفی محلات و کاهش هزینه‌های مالی و اجتماعی اداره شهر نیز کمک خواهد کرد.

کد خبر 531250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.