درآمدزایی از صنایع دستی می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود

رئیس اتحادیه شرکت تعاونی صنایع‌ دستی اصفهان با اشاره به اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بسیار بالای صنایع‌ دستی گفت: ورود گردشگر عامل مهم رونق بازار صنایع‌ دستی است.

غلامعلی فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هنر صنایع دستی از آن زمان به اوج خود رسید که صنعت گردشگری هم شکل گرفت؛ این‌گونه که با فراهم شدن بسترهای حمل‌ونقلی مانند راه‌آهن و علاوه بر آن، صنعتی شدن اصفهان، صنایع دستی این استان نیز رونق گرفت. امروز هم اگر بخواهیم این هنر، دوباره جایگاه گذشته خود را به دست آورد، لازم است زیرساخت‌های ورود گردشگر مهیا شود، زیرا این دو صنعت به همدیگر وابسته است.

وی افزود: با توجه به بی‌آبی و خشکسالی اصفهان، اهالی شرق اصفهان در برهه‌ای به تولید صنایع‌دستی روی آوردند. اما با نبود توریست و فقدان حمایت‌های لازم، شرایط مطلوبی برای آن‌ها به وجود نیامد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حالی که با حمایت دولت از این مقوله، سودآوری بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود به طوری که درآمدزایی از صنایع دستی، حتی می‌تواند جایگزین درآمدهایی مانند صادرات نفت شود.

به گفته فیض‌اللهی برای دست‌یابی به این مهم در گام نخست، نظارت و حمایت دولت لازم است و پس‌از آن، شناخت بازارهای هدف و سلایق این بازارها اهمیت زیادی دارد و درنهایت فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای ورود گردشگر، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در کل توجه به سه رکن نیاز و رضایت مشتری و فروش از مواردی می‌تواند درآمدزایی قابل قبولی از طریق تولید صنایع دستی به همراه داشته باشد.

کد خبر 531230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.