نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار ذوب‌آهن و استقلال

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب ذوب‌آهن و استقلال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن و استقلال از ساعت ۱۸ امروز دوشنبه - ۳ آبان ماه - در فولاد شهر با هم پیکار کردند که در نهایت با دو گل کوین یامگا آبی‌پوشان با سه امتیاز شیرین اصفهان را ترک کردند.

قضاوت این مسابقه را حسن اکرمی بر عهده داشت که شب نسبتاً آرامی را در فولادشهر گذراند و سوت بحث‌برانگیزی نزد؛ صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حسین نجاتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

برخورد مشکوک توپ به مدافع استقلال

پاس ابراهیم‌زاده را خالقی‌فر کنترل کرد و پس از چرخش ضربه‌ای را به سمت دروازه میهمان شلیک کرد ولی توپ در میانه راه به مدافع آبی‌ها خورد که ذوبی‌ها معتقد بودند توپ به دست بازیکن استقلال خورده اما داور دستور به ادامه بازی داد.

رودنیل: هند نشد و ادامه بازی درست شد.

نجاتی: تخلف هند نیست چرا که بازیکن تیم حریف عکس العمل طبیعی دارد که براثر شوت بازیکن مقابل جمع می‌شود. اگرچه به دست مدافع برخورد هم کرده باشد، تخلف هند نیست.

هند دانشگر؟

در هشتاد و هشتمین دقیقه مسابقه میلاد جهانی که قصد داشت با پاس هم تیمی خود را درون محوطه صاحب توپ کند، توپش به دست محمد دانشگر خورد اما علیرغم اعتراض شدید ذوبی‌ها، اکرمی هندی تشخیص نداد

رودنیل: توپ به شکم مدافع استقلال خورد و ادامه بازی صحیح بود.

نجاتی: در این صحنه نیز تعمدی را از طرف مدافع نمی‌توان مشاهده کرد و بنابراین خطا هند رخ نداد.

صحنه مشکوک به خطا قبل از گل دوم استقلال

در شرایطی که بازیکنان ذوب‌آهن معتقد بودند خطایی روی یکی از آن‌ها رخ داده، اما استقلالی‌ها یامگا را صاحب توپ کردند تا او که از تله آفساید به شکلی مشکوک فرار کرده بود، به راحتی توپ را به گوشه دروازه ذوب‌آهن بفرستد.

رودنیل: قبل از گل دوم خطا بود و گل مردود است.

نجاتی: به هیچ عنوان آفساید نبود چون که دفاع چپ ذوب آهن کاملاً منطقه را پر کرده و مهاجم استقلال هنگام ارسال پاس دورتر به دروازه حریف است لذا آفساید نیست.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: بازی بسیار حساس و پر برخوردی بود و آقای اکرامی با دوندگی، جاگیری و بازی خوانی خوبی که داشت، قضاوت خوبی را انجام داد. اخطارها و خطاهایی که اعلام کرده صحیح بودند و چند آوانتاژ خوب نیز داد. ۶ دقیقه وقت اضافه نیمه اول با توجه به مصدومیت‌ها و توقف‌های بازی کاملاً درست بود. در وقت اضافه نیمه اول داور باید خطا مهاجم استقلال روی مدافع ذوب آهن را می‌گرفت. همچنین تارتار در دقیقه ۷۰ به خاطر اعتراض شدید باید کارت می‌گرفت.

کد خبر 531209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.