چرا باید برای صفحه اول گوگل بجنگیم؟

بدون شک آرزوی هر مالک وب سایتی این است که لینک سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهد. از این رو همیشه در تلاش است تا برای دستیابی به این هدف، بهترین متخصصان سئو را استخدام کنند.

اما همان‌طور که می‌دانید فقط ۱۰ لینک در هر صفحه نتایج گوگل نمایش داده می‌شود و برای اینکه لینک سایت شما در صفحه اول گوگل نمایان شود باید مراحل سئو را کاملاً اصولی بپیمایید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامعی در رابطه با صفحه اول گوگل و سئو سایت دست یابید.

اطلاعاتی جامع در مورد حضور در صفحه اول گوگل

مبنا و هدف اصلی اکثر مطالبی که در کتاب‌ها، مقالات طراحی سایت و… در رابطه با سئو سایت نوشته شده است، رساندن سایت به صفحه اول گوگل بوده، که محقق ساختن این امر نیازمند صرف زمان و تلاش فراوان است. با توجه به تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، کاربران روزانه تقریباً میلیون‌ها جستجو در موتورهای جستجو انجام می‌دهند و از آنجا که ۸۰% آن‌ها کاربر گوگل هستند، بنابراین جنگیدن برای صفحه اول گوگل امری بسیار مهم و حیاتی برای کسب‌وکارهای آنلاین است.

به علاوه طبق بررسی‌های انجام شده ۹۹% کاربران فقط صفحه اول گوگل را مورد بررسی قرار می‌دهند و اصلاً به صفحات دیگر سرچ گوگل وارد نمی‌شوند. البته ناگفته نماند که در صفحه اول گوگل نیز رقابتی بین ۳ نتیجه اول برای دستیابی به اولین پیشنهاد و لینک گوگل در جریان است. اکنون که متوجه رقابت و اهمیت بسیار زیاد حضور در صفحه اول گوگل شدیم، لازم است گفته شود که نبودن سایت در صفحه اول گوگل بیانگر شکست سئو است.

چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم؟

اگر تمایل دارید که در دنیای مجازی امروزی کسب و کاری شناخته شده داشته باشید لازم است تا در صفحه اول گوگل باشید. به علاوه امروزه بسیاری از افراد برای کسب اطلاعات مورد نیاز درباره موضوعات مختلف و برای تأمین نیازهای خود از روش جستجو در دنیای گوگل استفاده می‌کند، بنابراین باید با دنیای امروزی همراه شد و پیشرفت کرد. هنگامی که در نتایج جستجو در گوگل، در صفحات ۳ به بعد وب سایت خود را مشاهده می‌کنید چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آیا تمایل ندارید که از رقبا سبقت بگیرید و به صفحه اول گوگل برسید؟ بحث رقابت یکی از دلایلی است که باعث می‌شود شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل بیشتر تلاش کنید.

چرا باید برای صفحه اول گوگل بجنگیم؟

به علاوه هرچه وب سایت شما از رتبه و جایگاه بهتری در نتایج سرچ گوگل برخوردار باشد، ترافیک وب سایت نیز بالاتر خواهد بود و در نتیجه کاربران بیشتری از سایت شما بازدید می‌کنند و تعداد مشتریان وفادار شما نیز به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. البته توجه داشته باشید که به هنگام طراحی وب سایت خود باید نیازهای کاربران را نیز مد نظر قرار دهید و سعی کنید محصولات باکیفیتی را در سایت خود عرضه کنید و مطالب کاربردی و مفیدی را منتشر کنید، زیرا در غیر این صورت رتبه مناسبی در گوگل کسب نخواهید کرد و ترافیک وب سایت شما نیز بالا نخواهد رفت.

چطور به صفحه اول گوگل برسیم؟

در ابتدا برای یک سایت نوپا حضور در صفحه اول گوگل غیرممکن و سخت به نظر می‌رسد، اما بدون شک با هدف قراردادن دستیابی به صفحه اول گوگل و رقابت با سایر رقبا و پشت سر گذاشتن آن‌ها قادر خواهید بود رتبه اول گوگل را کسب کنید. برای رسیدن به صفحه اول گوگل قبل از هرچیز باید نقشه راه داشته باشید. این نقشه چیزی جز استراتژی سئو نیست. تیم سئو یا مدیر سئو باید با نیازسنجی کسب‌وکار شما، تحلیل رقبا و میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید، استراتژی سئو هدفمند برای شما تنظیم کند. پس از تدوین استراتژی وقت شیرجه زدن در استخر کارهای پرکتیکال و عملی است.

چرا باید برای صفحه اول گوگل بجنگیم؟

اقدامات شما از این پس، در ۳ حوزه سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی دسته‌بندی می‌شود.

در حوزه سئو تکنیکال، باید ارتباط خوبی با تیم فنی سایت داشته باشید و بتوانید اشکالات فنی را به‌درستی تشخیص داده و از تیم فنی برای اصلاح آن‌ها درخواست کنید. سرعت سایت، نقشه سایت، نصب سرچ کنسول، بهینه کردن حجم تصاویر و مشکلات core web vitals از جمله مواردی هستند که با همکاری تیم فنی قابل بهبودند.

در بخش سئو داخلی، به سراغ سایت خود و محتوای آن بیایید تا با سر و سامان گرفتن شاکله‌ی آن، شاگرد منضبط‌تری در دید گوگل به نظر برسید. محتوای سایت فقط به بخش وبلاگ محدود نمی‌شود و شما باید برای قسمت‌های مختلف سایت محتوا تولید کنید. لندینگ پیج‌ها از جمله مهم‌ترین قسمت‌ها هستند، پس از آن صفحات محصول و در نهایت وبلاگ.

در ادامه به نکات تکمیلی برای سئو داخلی اشاره می‌کنیم. بهتر است نام دامنه سایت را کوتاه انتخاب کرده و با محتوای سایت تطابق مفهومی داشته باشد. تگ عنوان یا همان تایتل یکی از مهم‌ترین تگ‌ها در سئو به حساب می‌آید که تأثیر بسزایی در قرارگیری وب سایت در صفحه اول گوگل دارد. به علاوه عنوان صفحه یکی از اولین مکان‌هایی است که توسط گوگل مورد بررسی قرار می‌گیرد، بنابراین باید در انتخاب عنوان دقت لازم را به کار گیرید.

متای دیسکریپشن (توضیحات) نیز یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار برای قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل است. این متا تگ فقط در صفحه نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شود و در آن شما باید محتوای اصلی سایت را به صورت خلاصه توضیح دهید. از دیگر مواردی که برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید مد نظر قرار دهید، می‌توان به تگ عنوان H۱، کلمات کلیدی داخل متن، تگ ALT برای عکس‌ها، لینک‌های داخلی، لینک‌های خارجی و… اشاره کرد.

در نهایت به بخش سئو خارجی یا آف-پیج می‌رسیم، که به کلیه‌ی کارهایی گفته می‌شود که خارج از سایتتان صورت می‌گیرد اما روی سئو سایت شما تأثیرگذار است. منشن شدن در شبکه‌های اجتماعی، رپورتاژ آگهی و یک لینک از ارکان اصلی سئو خارجی هستند.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مطلب اطلاعات جامعی در رابطه با اهمیت حضور وب سایت در صفحه اول گوگل را برایتان شرح دادیم. شما می‌توانید برای ارتقای سایت خود و انتشار محتوا در بسترهای مختلف از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس کمک بگیرید و کسب و کار خود را رونق دهید.

کد خبر 531154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.